Bmw Z4 od Hamanna - 360 KM w bawarskim roadsterze
Wielkimi krokami nadchodzi lato. Stąd wzrost zainteresowania roadsterami. Hamann prezentuje oficjalną wersję przerobionego BMW Z4 E89. Gotowi na zmiany, dzięki którym jazda będzie czystą przyjemnością?
11.05.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wielkimi krokami nadchodzi lato. Stąd wzrost zainteresowania roadsterami. Hamann prezentuje oficjalną wersję przerobionego BMW Z4 E89. Gotowi na zmiany, dzięki którym jazda będzie czystą przyjemnością?
Na początek zmiany, które zauważymy gołym okiem. Spójrzmy na nowy grill. Aktualnie podzielony jest bardzo wyraźnie na dwie części. Obok zamontowano reflektory do jazdy dziennej wykonane w technologii LED . Widocznie obniżono także zawieszenie. Teraz, dzięki nowym sprężynom, jest ono o 30 mm niższe. Poza tym przedni zderzak zyskał dzięki kilku elementom bardziej sportowy wygląd. Rzecz jasna nie mogło także zabraknąć ingerencji w układ wydechowy. Teraz wygląda solidniej. Spójrzcie także na boczne listwy progowe, elegancki spojler na tylnej klapie oraz nowy tylny zderzak.
Teraz weźmy na warsztat to, co stało się pod maską. Oto zmiany:
- wzrost mocy silnika do 360 KM / przy 5230 obr/min
( seryjnie 306 KM / przy 5800 obr/min )
max. moment obrotowy 540 Nm w zakresie 1300 – 5000 rpm
( seryjnie 400 Nm przy 1300 – 5000 rpm )
Oczywiście niemiecki tuner zadbał o zdjęcie postawionej przez BMW elektronicznej blokady prędkości do 250 km/h. Aktualnie wartość maksymalna prędkości to 285 km/h. Fakt, niewiele. Ale to zawsze kilkadziesiąt km/h więcej ;-)
W środku nie mogło zabraknąć drobnych szczegółów, które przypominałyby o niemieckim tunerze. Wewnątrz auta znajdziemy dywaniki z logiem Hamanna i delikatne aluminiowe wykończenia na przekładni biegów.
Z4 to moim zdaniem bardzo udane auto które nie koniecznie wymaga tuningu. Jednak w tej odsłonie seryjna Z4 blednie przy wersji Hamanna.
Źródło: lincah.com