BMW serii 4 z M Performance Parts – przedsmak M4
Niedawno ujawniono polski cennik BMW serii 4. Tymczasem niemiecki producent w stolicy Portugalii zaprezentował model z pakietem M Performance. Zmiany obejmują modyfikacje stylistyczne oraz mechaniczne, w tym podniesienie mocy w każdej wersji.
20.07.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno ujawniono polski cennik BMW serii 4. Tymczasem niemiecki producent w stolicy Portugalii zaprezentował model z pakietem M Performance. Zmiany obejmują modyfikacje stylistyczne oraz mechaniczne, w tym podniesienie mocy w każdej wersji.
Pakiet M Performance przynosi modyfikacje aerodynamiczne (nowe zderzaki i progi) z rzucającymi się w oczy karbonowymi dodatkami w postaci splittera czy tylnego spojlera. Poza tym usportowiona seria 4 otrzyma ksenonowo-LED-owe reflektory, 20-calowe felgi i ciemne chromowane wstawki. Warto również zwrócić uwagę na osłony lusterek bocznych wykonane z włókna węglowego.
Wewnątrz nowego BMW pakiet M Performance doda karbonowe wykończenie niektórych elementów, przestylizowaną 3-ramienną kierownicę, nowe fotele oraz pedały ze stali nierdzewnej. Zwieńczeniem dzieła będą dywaniki M Performance.
BMW serii 4 ze sportowym pakietem otrzyma także zastrzyk dodatkowej mocy i momentu obrotowego dzięki modyfikacji oprogramowania oraz układu wydechowego. Specyfikacje poszczególnych wersji mają prezentować się następująco:
- BMW 420d Coupé – 197 KM i 418 Nm (+13 KM i + 38 Nm),
- BMW 428i Coupé – 272 KM i 389 Nm (+27 KM i +39 Nm),
- BMW 435i Coupé – 340 KM i 450 Nm (+34 KM i +50 Nm).
Usprawnień doczekają się także układ hamulcowy i zawieszenie, które zostanie obniżone o 10 mm. Dodatkowo BMW postanowiło w opcji umożliwić instalację mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (LSD).
M Performance Parts do BMW serii 4 będą dostępne od listopada tego roku. Na debiut topowego M4 najprawdopodobniej trzeba będzie poczekać do stycznia 2014 roku i targów motoryzacyjnych w Detroit.
Źródło: WCF