BMW Serii 4 - polski cennik

Wszystko idzie zgodnie z planem, a BMW konsekwentnie realizuje swoje założenia. Nowe BMW Serii 3 Coupé zostało mianowane Serią 4 i pomimo że zaledwie miesiąc temu zobaczyliśmy pierwsze zdjęcia auta, w konfiguratorze na stronie niemieckiego producenta już widnieje cennik.

BMW Serii 4 Coupe
BMW Serii 4 Coupe
Bartosz Pokrzywiński

18.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wszystko idzie zgodnie z planem, a BMW konsekwentnie realizuje swoje założenia. Nowe BMW Serii 3 Coupé zostało mianowane Serią 4 i pomimo że zaledwie miesiąc temu zobaczyliśmy pierwsze zdjęcia auta, w konfiguratorze na stronie niemieckiego producenta już widnieje cennik.

Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie to, że BMW nie opublikowało jeszcze tabeli z danymi technicznymi modelu ani nie usunęło ze swojej strony starszej generacji Serii 3 Coupé, czyli modelu E90 i pochodnych.

Nowe BMW Serii 4 wydaje się bardziej spójne stylistycznie od poprzednika. Przód nawiązuje bezpośrednio do Serii 3 z nadwoziem typu sedan, a z tyłu widać delikatne powiązania z Serią 6. Pomimo swoich rozmiarów model jest proporcjonalny. Nie ma się czego wstydzić przy większym i ponad dwukrotnie droższym dwudrzwiowym bracie.

Obraz

No właśnie, skoro o cenach mowa: w konfiguratorze na polskiej stronie BMW opublikowano ceny trzech wersji silnikowych. Jednostki benzynowe dostępne są także w odmianach z napędem na cztery koła xDrive. Mowa o wariantach 420d Coupé, 428i Coupé, a także 435i Coupé.

Zgodnie z oczekiwaniami dwulitrowy, czterocylindrowy turbodiesel o mocy 184 KM jest najtańszą odmianą auta. Model ten spala średnio 4,7 l oleju napędowego na 100 km i kosztuje 175 900 zł. Co ciekawe, turbodoładowana jednostka benzynowa 2,0 l napędzająca wersję 428i kosztuje zaledwie 1000 zł więcej. W tym przypadku do dyspozycji jest 245 KM, jednak zdaniem BMW taka Seria 4 spala średnio 6,6 l paliwa na 100 km.

Obraz

Dla tych spragnionych największych wrażeń przygotowano 435i z rzędową szóstką o pojemności 3,0 l i mocy 306 KM. Wprawdzie trudno uwierzyć w spalanie na poziomie 7,9 l paliwa na 100 km, jednak na pewno faktem jest cena wynosząca 230 900 zł. Za napęd xDrive w przypadku obu benzynowych wersji trzeba dopłacić odpowiednio 10 000 zł przy 428i oraz 11 000 zł przy 435i.

Seria 4 dostępna jest tylko w dwóch liniach stylistycznych, a są nimi Luxury Line oraz Sport Line. Za każdą z nich producent z Monachium inkasuje 8376 zł. Luxury Line to chromowane dodatki, eleganckie felgi i bardziej szlachetny wygląd, a Sport Line to wersja niemal całkowicie pozbawiona chromów. W tym przypadku srebrne listwy wokół okien czy na przednim zderzaku zastąpiły elementy polakierowane na czarno.

Na długiej liście wyposażenia dodatkowego moją uwagę przykuły m.in. adaptacyjne reflektory LED za 8376 zł (tak samo jak w przypadku linii stylistycznych), system nawigacji Professional za 10 977 zł, hamulce sportowe M za 3087 zł czy gwarancja na 6 lat lub 150 000 km BMW Service Inclusive Plus za 11 770 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)