BMW podsumowuje rok 2020 w Polsce: liderzy segmentu premium od modeli sportowych po elektryczne

Jak wyglądał rok 2020 wiemy wszyscy, ale wbrew pozorom niektórzy mieli w tym czasie powody do satysfakcji. Koncern BMW utrzymał pozycję lidera na wielu frontach, na kolejnych zanotował znaczące wzrosty. Szef BMW Polska Christian Haririan zapowiada: mimo wyzwań wierzę, że w roku 2021 utrzymamy te dobre trendy i wzmocnimy pozycję z pomocą nowych modeli.

BMW w 2021 roku (fot. BMW)
BMW w 2021 roku (fot. BMW)
Mateusz Żuchowski

29.01.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mimo wyjątkowych okoliczności BMW i podległe jej marki Mini oraz BMW Motorrad nie zwolniły w zeszłym roku tempa działalności na naszym rynku. W tym czasie bawarski producent zaprezentował w sumie 10 nowości, wśród których pojawiły się zarówno odświeżone wersje serii 5 czy 6, jak i ekskluzywne M8 Gran Coupe oraz kompaktowe modele 128ti i seria 2 Gran Coupe.

W efekcie w 2020 roku zarejestrowano w Polsce 18 303 samochody tej marki. Najwięcej z nich było sztuk serii 3. Oto jak wygląda lista bestsellerów BMW na polskim rynku:

  • BMW serii 3: 3 463 rejestracji
  • BMW X3: 2 262 rejestracji
  • BMW X5: 2 241 rejestracji
  • BMW serii 5: 2 163 rejestracje

Wszystkie powyżej wymienione modele znalazły się na liście 10 najpopularniejszych modeli premium polskiego rynku. Co więcej, wszystkie modele BMW od serii 3 w górę zajęły pozycję lidera sprzedaży w swojej klasie. BMW pochwaliło się również otwarciem trzech nowych salonów w Łodzi, Szczecinie i Lubinie.

Nowe modele BMW na 2021 rok (fot. BMW Polska)
Nowe modele BMW na 2021 rok (fot. BMW Polska)

Szczególnie duże wrażenie robią wyniki marki w segmencie aut luksusowych. Najczęściej kupowaną limuzyną klasy wyższej było w zeszłym roku BMW serii 7. Kosztujący od 414 tys. zł model znalazł w Polsce 398 nabywców, co jest wynikiem znacznie wyższym od konkurentów. Rozkład sił w tym roku w tej kategorii może zmienić jednak nowa generacja Mercedesa klasy S.

Jeszcze lepiej poradził sobie nowy SUV BMW X7, który trafił w Polsce do 489 klientów. BMW serii 8 zaliczyło 356 rejestracji. To chyba tyle jeśli chodzi o temat kontrowersyjnego, wielkiego grilla topowych modeli BMW i wątpliwości, jak zostaną one przyjęte przez klientów.

Szyfr od BMW: dobra forma M oraz i, Mini jednak maxi

Rekordowo dobry rok w Polsce zaliczyła również wyspecjalizowana w modelach sportowych dywizja M. Model sygnowany tą literką wybrało w zeszłym roku aż 2 495 Polaków, co oznacza wzrost aż o 59 proc. w stosunku do wyniku osiągniętego w roku poprzednim. Najpopularniejszym modelem M w zeszłym roku było BMW M2 (153 rejestracje).

W tym roku marka nie powtórzy tego sukcesu, ponieważ M2 jest wycofywane z rynku, ale producent wiąże duże nadzieje z nowymi M3 i M4, które teraz będą dostępne również z napędem xDrive. Dalsze wzmocnienie sportowej dywizji BMW na rynku aut sportowych przyniesie otwarcie przełomowego salonu M w Mikołowie, o którym więcej napiszemy już wkrótce.

Dla równowagi BMW osiąga duże wzrosty również na froncie modeli zelektryfikowanych. Jak wyliczyli polscy przedstawiciele marki, BMW dysponuje największą flotą aut elektrycznych klasy premium na polskich drogach. Wyniki z roku 2020 znacząco się przyczyniły do tego osiągnięcia. W tym czasie zaprezentowano nowe, elektryczne modele BMW iX3 oraz Mini Cooper SE. Do cenników kolejnych modeli właściwie co miesiąc dołączają kolejne warianty hybryd plug-in.

W minionym roku BMW zarejestrowało łącznie 1105 zelektryfikowanych aut. 813 z nich posiadało napęd typu plug-in. Stanowi to wzrost sprzedaży o 55 proc. w stosunku do roku 2019. BMW i3 utrzymało tytuł najpopularniejszego samochodu elektrycznego klasy premium na polskim rynku (205 rejestracji). Bawarski koncern zapowiada dalszą walkę o poprawę środowiska. Według nowych informacji, planuje on do 2030 roku zmniejszyć emisję CO2 każdego produkowanego modelu o 1/3 na przestrzeni całego łańcucha dostaw.

Poprzedni rok był również udany dla należącej do BMW marki Mini. W polskich salonach odnotowano łącznie 2105 rejestracji aut tej brytyjskiej marki. Najpopularniejszymi modelami są pięciodrzwiowy hatchback oraz SUV Countryman. Wśród ciekawostek można wymienić znaczący wzrost - o 18 proc. - sprzedaży modelu Clubman oraz o 20 proc. wariantu kabriolet. Aż 12 proc. ze sprzedawanych w Polsce Mini to topowa, sportowa odmiana John Cooper Works. Tutaj przedstawiciele marki również informują o dalszych planach wzrostu za sprawą elektryfikacji napędów oraz pokazanej zaledwie kilka dni temu, odświeżonej odsłony hatchbacków i kabrio.

Przedstawiciele polskiego oddziału BMW odnotowali również zmiany w trendach obsługi klientów i budowania relacji z nimi. Teraz duża część z tych aktywności przeniosła się do sieci, co było możliwe dzięki uruchomieniu nowych narzędzi internetowych.

Prezes BMW Polska Christian Haririan w odpowiedzi na moje pytanie o miejsce, w którym jest polski rynek motoryzacyjny pod względem realnych osiągnięć na polu elektryfikacji odpowiedział: "Popularność plug-inów i modeli elektrycznych jest w znacznym stopniu zależna od rynku: od stopnia rozwoju infrastruktury i rekompensat podatkowych zapewnianych przez lokalne rządy. Na niektórych rynkach to zaangażowanie jest duże, na innych wkrótce ono takie będzie – innej alternatywy nie widzę.

Powiedziałbym, że polski rynek jest pod tym względem gdzieś pośrodku. Niektóre modele elektryczne zdobyły już w końcu tutaj względnie dużą popularność, jak BMW i3. Kluczowe będzie pojawienie się kolejnych, atrakcyjnych modeli zbudowanych od podstaw jako elektryczne, czyli BMW i4 oraz iX. Mogą one wzbudzić duże zainteresowanie samochodami elektrycznymi na polskim rynku i stanowić kolejny ważny krok w jego ewolucji ku elektromobilności".

Prezes BMW Polska Christian HaririanPrezes BMW Polska Christian Haririan
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWMiniBMW M
Komentarze (11)