Najbardziej luksusowe BMW w historii zadebiutowało oficjalnie równy rok temu, a dopiero teraz producent pochwalił się zdjęciami wykonanymi podczas jazdy, poza studio. Możemy zobaczyć więcej szczegółów tej nietuzinkowej limuzyny.
BMW M 760Li xDrive to połączenie doświadczeń w budowie samochodów luksusowych o charakterze sportowym. To jednocześnie dzieło wszystkich oddziałów BMW M zajmujących się zarówno sportem jak i personalizacją produktów z najwyższej półki.
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auto napędza silnik V12 o pojemności 6,6 litra, generujący dzięki turbodoładowaniu 609 KM mocy przy 5500 obr./min. oraz 800 Nm od 1550 obr./min. Parametry nieznacznie przewyższają topową limuzynę Audi S8 plus, które oddaje kierowcy do dyspozycji 605 KM i 750 Nm. BMW potrzebuje na sprint do 100 km/h 3,7 s, a prędkość maksymalna bez ogranicznika to 305 km/h.
Ciekawostką jest fakt, że BMW nie poszło na łatwiznę i nie wydobyło dźwięku silnika oraz układu wydechowego z systemu audio lecz zaprojektowało pod tym kątem specjalny układ wydechowy, który wydobędzie esencję dźwięku V12 w sposób naturalny. Układ jest rzecz jasna aktywny, dzięki czemu kierowca może zmienić natężenie dźwięku i jego intensywność.
Adaptacyjny układ jezdny nowego BMW 760 jest najbardziej zaawansowanym technicznie, jaki kiedykolwiek opuścił fabrykę tego producenta. Zawieszenie pneumatyczne współgra z innymi układami, m. in. przepustnicą, by niwelować niepożądane ruchy nadwozia i kontrolować je podczas bardzo dynamicznej jazdy. Aktywne są także stabilizatory, mające na celu wyeliminować przechyły. Układ kierowniczy ma bardzo małe przełożenie jak na limuzynę, a tylna oś skrętna zwiększa przyczepność na szybko pokonywanych łukach i zapewnia wyjątkową stabilność podczas zmiany kierunku przy wysokich prędkościach autostradowych. Sportowy charakter tego wozu wzmacnia układ napędowy xDrive zaprojektowany w taki sposób, by większość momentu trafiała na tylną oś, a podsterowność była zjawiskiem obcym.