BMW M2 Coupe (2015) - wielka obietnica niemieckiego producenta
BMW przedstawiło długo wyczekiwane M2 i ogłosiło, że samochód ten jest następcą 1M Coupe, duchowym następcą M3 E30 i bliskim krewnym 2002 Turbo. Czy bawarski producent mógł dodać coś jeszcze by oczekiwania względem tego samochodu poszybowały wyżej?
14.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie wymienia się kilku legend jednym tchem bez poparcia swojego stwierdzenia odpowiednimi argumentami. Ponieważ samochód ten jest pełnokrwistym członkiem rodziny M, BMW raczej nie rzuca słów na wiatr. Pod jego maską pracuje 3-litrowy turbodoładowany, rzędowy silnik 6-cylindrowy. Rozwija on 370 KM przy 6500 rpm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest w zakresie od 1400 do 5560 rpm. W trybie overboost silnik dostaje dodatkowego kopa podnoszącego tę wartość do 500 Nm.
BMW M sparowało mocarny motor z 6-biegową skrzynią ręczną, z której moc trafia wyłącznie na tylne koła. Ten zestaw pozwala rozpędzić M2 do 100 km/h w 4,5 s. Opcjonalnie auto może być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię wyposażoną w 7 biegów. W tym wypadku czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 4,3 s. Dla porównania M235i, które mieliśmy okazję testować rozpędza się do tej samej prędkości w 5 s jeśli jest wyposażone w manual. Jeśli dołożymy mu skrzynię automatyczną, odejmiemy z tego czasu 0,2 s. Drugie tyle M235i zyska jeśli zostanie wyposażone w napęd na cztery koła xDrive. Prędkość maksymalna w M2 Coupe została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
BMW wyraźnie poszerzyło mocarną Dwóję. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 64 mm, a z tyłu o 71 mm. Do budowy tego wozu wykorzystano maksymalnie dużo lekkich komponentów. Zastosowano je między innymi w poprawionym zawieszeniu. Dzięki temu M2 waży 1570 kg.
By zatrzymać tego małego mocarza BMW zastosowało bardzo wydajny układ hamulcowy. Z przodu za 19-calowymi obręczami obutymi w opony w rozmiarze 245/35 ZR19 pracują 4-tłokowe zaciski oddziałujące na 380-milimetrową tarczę. Z tyłu w feldze z oponą 265/35 ZR19 działają 2-tłokowe zaciski współpracujące z 370-milimetrową tarczą.
Spośród dodatków, które znajdą się na pokładzie BMW M2 warto wymienić wnętrze kryte alkantarą, Active M Differential oraz tryb startu Smokey Burnout. Ostatni system pozwala na powolne toczenie się z paleniem gumy. Teraz pozostaje czekać na porównanie z Line Lockiem z Forda Mustanga.
BMW już zdążyło zabrać M2 na Nürburgring. Wynik? 7 minut 58 sekund. To 6 sekund wolniej od M4 Coupe. Jak wygląda nowa sportowa maszyna BMW w akcji? Przekonajcie się sami:
The first-ever BMW M2. Official launch Film.
Ceny BMW M2 Coupe mają zaczynać się w Wielkiej Brytanii od 44 070 funtów (równowartość 251 tys. zł). Dla porównania M235i startuje tam od 35 075 funtów, a M4 od 57 055 funtów.
BMW obiecało, że mamy do czynienia z wozem, który ma naprawdę wielkich przodków. Nikt w związku z tym nie wątpi w fakt, że jest to maszyna naprawdę szybka. Pytanie tylko jak dużo szybsza od M235i? Różnica cenowa między tymi wozami w Wielkiej Brytanii wynosi około 20 procent. Oznacza to, ze w Polsce M2 może kosztować około 254 tys. zł. Dla porównania M235i xDrive Coupe, które w standardzie ma sportową automatyczną skrzynię biegów i jest tylko 0,1 s wolniejsze do 100 km/h od M2 z manualem kosztuje 231 100 zł. Nowa maszyna ze stajni BMW jest z pewnością sprawniejsza na torze od swojego rasowego kuzyna, ale jak bardzo? Mamy nadzieję, że będziemy mieć okazję się przekonać.
BMW M2 Coupe (2015) - galeria zdjęć
Zobacz także