BMW i8 – finalna specyfikacja wersji produkcyjnej
BMW i8 to hybrydowy samochód sportowy, który w produkcyjnej odsłonie zadebiutował na zeszłorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie. Model ten wchodzi do produkcji już w przyszłym miesiącu, a BMW zdecydowało się ujawnić jego finalną specyfikację.
11.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W zeszłym roku BMW zdradziło już większość parametrów modelu i8. Zmian w finalnej wersji nie jest dużo, jednak niektóre wartości są inne.
Źródłem napędu BMW i8 jest 1,5-litrowy 3-cylindrowy spalinowy silnik TwinPower Turbo (231 KM i 320 Nm) współpracujący z motorem elektrycznym (131 KM i 250 Nm). Zespół napędowy generuje łącznie 362 KM. Hybrydowe BMW osiągnie pierwsze 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Masa samochodu to 1485 kg.
BMW chwali się, że i8 będzie zużywał średnio tylko 2,1 l benzyny na 100 km, a emisja CO2 wyniesie jedynie 49 g/km. W oświadczeniu prasowym możemy również przeczytać, że z naładowanymi akumulatorami w typowo miejskich warunkach samochód realnie nie powinien spalić więcej niż 5 l/100 km, a przy dłuższych dystansach i mocniejszym przyciskaniu pedału gazu do podłogi zużycie paliwa nie powinno przekraczać 8 l/100 km.
Czas ładowania akumulatorów w zależności od źródła i sposobu ładowania wynosi od około 2 do 3 godz. W trybie elektrycznym BMW i8 będzie mogło rozpędzić się maksymalnie do 120 km/h, a jego zasięg oszacowano na 37 km.