BMW będzie produkować spalinowe M3 tak długo, jak pozwolą na to przepisy

BMW planuje wprowadzić pierwsze elektryczne M3 w 2027 r., ale nie oznacza to końca wersji z silnikiem spalinowym. Firma potwierdziła, że następna generacja M3 będzie nadal dostępna z sześciocylindrówką.

BMW M3 CS
BMW M3 CS
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Aleksander Ruciński

08.02.2025 | aktual.: 09.02.2025 10:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W wywiadzie dla australijskiego serwisu CarExpert wiceprezes BMW M ds. klienta, marki i sprzedaży, Sylvia Neubauer, potwierdziła te informacje. "Oferujemy w pełni elektryczne modele M Performance w większości segmentów, które dostarczają autentyczne wrażenia M bez lokalnych emisji" – powiedziała Neubauer. "Ale wierzymy również, że będzie miejsce dla innych technologii napędowych, takich jak hybrydy czy tradycyjne napędy".

Z uwagi na stabilizujący się popyt na pojazdy elektryczne, utrzymanie spalinowego M3 ma sens. Nie każdy klient M3 będzie chciał przejść na prąd, nawet jeśli oferuje ona lepsze osiągi. BMW od niemal roku planuje zachować obie wersje w swojej ofercie, częściowo dzięki złagodzonym regulacjom emisji.

"Możecie nam zaufać, jesteśmy przygotowani na przyszłość" – powiedziała Neubauer w rozmowie z CarExpert. "Mogę również zapewnić, że wspomniane przeze mnie w pełni elektryczne M3 będzie miało brata z silnikiem spalinowym. Będą istnieć równolegle. Bez względu na zapotrzebowanie klientów, będziemy w stanie spełnić wszystkie potrzeby na każdym rynku, o ile pozwolą na to regulacje".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Według BMW Blog, elektryczne M3 zadebiutuje w 2027 r. jako bezpośredni następca obecnego modelu, a w 2028 r. pojawi się nowa wersja z silnikiem spalinowym, prawdopodobnie z technologią miękkiej hybrydy 48V, aby utrzymać niską wagę. BMW nie potwierdziło tych informacji, więc należy je traktować z pewną rezerwą.

Jedno jest pewne – następne spalinowe M3 nie będzie dostępne z manualną skrzynią biegów. Członek zarządu BMW w ubiegłym roku poinformował media, że dni ręcznej skrzyni są policzone w firmie. Prawdopodobnie więc manual zostanie wycofany z M3 i M4 po zakończeniu produkcji obecnej generacji.

Komentarze (1)