Bentley Eight '86

Klasyczna brytyjska "forteca".

większa wersja
większa wersja
Paweł Skrzypczyński

27.11.2014 | aktual.: 27.11.2014 09:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Postanowiłem pociągnąć dalej temat brytyjskiej motoryzacji. Głównie za sprawą żywej dyskusji jaka wywiązała się wczoraj na łamach wpisu "Koci mix".

Tym razem chciałbym przedstawić Wam brytyjskiego "odmieńca" jakim jest Bentley. Mowa o modelu Eight z 1986 r. Pod koniec sierpnia br. w scenerii pałacowo-parkowej miałem okazję fotografować i przyjrzeć się z bliska takiemu Bentleyowi. Zanim przejdę do prezentacji wybranych zdjęć kilka słów na temat tej arystokratycznej limuzyny.

Bentleyowska "ósemka" była produkowana w latach 1984-1992. Samochód ten stanowił podstawowy model w ofercie Bentley Motors Limited. Do napędu tej czterodrzwiowej limuzyny, która waży prawie 2,5 tony wykorzystano silnik V8 o pojemności 6,75 litra. Moc przenoszona jest na koła tylne poprzez automatyczną przekładnię czterobiegową. W moim odczuciu Bentley Eight to jedno z tych aut, które się kocha lub nienawidzi. Jego linia jest po prostu toporna. Patrząc na ten samochód mamy wrażenie, że stoi przed nami forteca pokroju "Tower of London". Dla mnie właśnie ta toporna linia sprawia, że samochód ten jest "odmieńcem" w bardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu. Jest po prostu piękny i majestatyczny. Ma tzw. polot. Dlatego też znajduje się wśród moich ulubionych brytyjskich klasyków. Jest oczywistym, że samochód ten zapewnia niesamowity komfort jazdy, a w środku można poczuć się naprawdę po królewsku, jak na luksusową limuzynę przystało. Dla mnie wspaniałe auto inne niż wszystkie.

Jakie jest Wasze zdanie, takiego Bentleya da się kochać, czy nie?

Poniżej zamieszczam efekty sesji zdjęciowej Bentleya Eight. Zainteresowanych większą ilością zdjęć "ósemki" zapraszam do odwiedzenia adresu: link.

większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja
większa wersja

Autor: Paweł Skrzypczyński PESfoto

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (34)