Bentley Continental GT3‑R – luksusowe coupé w torowej odmianie
Brytyjczycy stworzyli najbardziej pociągającego Bentleya ostatnich lat.
16.07.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Młodsi czytelnicy mogą nie wiedzieć, że w latach 20. i 30. Bentleye były samochodami sportowymi z krwi i kości, później m. in. usportowionymi odmianami Rolls-Royce’a, a dopiero w ostatnim czasie zupełnie odrębną marką, która oferuje głównie luksusowe limuzyny, coupé i kabriolety. Teraz Bentley wraca do korzeni i oferuje Continentala GT3-R bazującego na wyścigowej odmianie GT3.
Podstawą w projekcie wersji GT3-R było odchudzenie nadwozia, a że jest z czego, nie było problemu ze zrzuceniem 100 kilogramów. By to osiągnąć wystarczyło usunąć siedzenia z tyłu, układ wydechowy został wykonany z tytanu, a na piasty założono lżejsze, 21-calowe, czarne felgi. Wnętrze ozdobiono zielonymi dodatkami, a nadwozie wyposażono w spojler z tyłu i dokładkę przedniego zderzaka.
Osiągi poprawi jednostka napędowa V8 o pojemności 4 litrów, która po modyfikacji elektroniki ma 580 KM i 700 Nm. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem zmodyfikowanej, 8-biegowej przekładni automatycznej. Dzięki temu Bentley przyspiesza do setki w 3,8 s. Poprzez skrócenie przełożeń w skrzyni wersja GT3-R rozpędza się tylko do 273 km/h, a nie jak odmiana GT V8 S do 309 km/h.
Wkrótce ruszy produkcja. Powstanie 300 egzemplarzy Continentala GT3-R i wszystkie będą oferowane w białym kolorze z zielonymi pasami.