Bentley Continental GT3 – bestia w końcu na wolności [wideo]

Na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutował Bentley Continental GT3. Czy brytyjskie monstrum skutecznie powalczy z wyścigowymi konstrukcjami innych producentów?

Bentley Continental GT3
Bentley Continental GT3
Piotr Ślusarczyk

14.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutował Bentley Continental GT3. Czy brytyjskie monstrum skutecznie powalczy z wyścigowymi konstrukcjami innych producentów?

O ile cywilny Bentley Continental GT to ciężkie i luksusowe auto, można powiedzieć, że wyścigowa wersja dzieli z nim jedynie część nazwy oraz zarys nadwozia. Continental GT3 jest wyścigówką z krwi i kości, która waży poniżej 1300 kg. Oznacza to, że zaoszczędzono ponad 1000 kg w stosunku do wersji cywilnej.

Źródłem napędu długo zapowiadanego samochodu jest 4,0-litrowy silnik V8 Twin-Turbo, który maksymalnie rozwija ok. 600 KM (przy założeniu braku regulaminowych ograniczeń). Z silnikiem współpracuje 6-biegowa sekwencyjna skrzynia Xtrac obsługiwania łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Bentley Continental GT3
Bentley Continental GT3

Continental GT3 posiada zawieszenie typu double wishbone, sportowe amortyzatory z możliwością regulacji oraz suchą miskę olejową. Układ hamulcowy składa się z wentylowanych tarczy z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz 4-tłoczkowymi z tyłu. Układ kierowniczy otrzymał wspomaganie hydrauliczne.

Bentley zadbał również o aerodynamikę. GT3 wyposazono w pełen pakiet, w skład którego wszedł również karbonowy splitter oraz pokaźne tylne skrzydło wykonane z tego samego materiału. Warto wspomnieć również o 18-calowych felgach OZ Racing oraz niemal idealnie równym rozkładzie masy wynoszącym 52:48.

Bentley Continental GT3 wystartuje w serii FIA Blancpain w 2014 roku. W Goodwood kierownicę wyścigówki dzierży Guy Smith – zwycięzca Le Mans z 2003 roku. Pomiędzy pokazowymi przejazdami auto można zobaczyć w specjalnie wydzielonym paddocku F1. Na Festiwal Prędkości brytyjski producent zabrał również prototypowego Continental GT3 Concept Racer, który zwiastował prezentowane auto.

Bentley Continental GT3

  • Bentley Continental GT3
  • Slider item
  • Bentley Continental GT3
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21] Bentley Continental GT3

Źródło: CarScoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)