Bardzo dobry rok fiskalny 2013 dla Suzuki
Rok fiskalny 2013 był dla Suzuki wyjątkowo udany. Od kwietnia 2013 do marca 2014 firma zanotowała wzrost we wszystkich swoich segmentach: samochodowym, motocyklowym oraz marynistycznym.
14.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lepsze wyniki finansowe to zasługa wzrostu sprzedaży w Azji i Europie w porównaniu z poprzednim rokiem fiskalnym. Skonsolidowana wartość sprzedaży Suzuki wzrosła o 14 proc., czyli 2,6 mld euro (360 mld jenów) i osiągnęła poziom 21 mld euro. Na samym macierzystym rynku Suzuki, czyli w Japonii, sprzedaż wzrosła o 8,8 proc. swojej wartości.
Słupki sprzedaży samochodów Suzuki w Japonii poszły do góry dzięki wprowadzeniu nowego modelu oraz poprawieniu już dostępnych. Obniżono poziom zużycia paliwa w Alto Eco, a nowością rynkową na rodzimym rynku stał się model Hustler. Na popularności zyskało również Suzuki Spacia.
Znaczny wzrost sprzedaży firma odnotowała również w Indiach, Indonezji i Europie. Ogólna wartość sprzedaży netto samochodów tej marki podskoczyła dzięki temu o 13,8 proc. Na Starym Kontynencie największe znaczenie miało wprowadzenie nowego crossovera – Suzuki SX4 S-Cross.
Sprzedaż motocykli w Europie podbił japońskiemu producentowi nowy model. Jest nim V-Strom 1000. Dzięki niemu sprzedaż motocykli Suzuki wzrosła o 15,8 proc.