Audi RS5: oficjalne potwierdzenie i drzemiąca w nim moc

2 dni temu pokazaliśmy Wam oficjalne zdjęcia Audi RS5. W końcu po 3 latach od premiery modelu A5 doczekaliśmy się jego sportowej wersji. Dziś pora uchylić kolejnego rąbka tajemnicy. Przedstawiamy Wam dane techniczne tego modelu.

Audi RS5: oficjalne potwierdzenie i drzemiąca w nim moc
Mateusz Gajewski

23.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

2 dni temu pokazaliśmy Wam oficjalne zdjęcia Audi RS5. W końcu po 3 latach od premiery modelu A5 doczekaliśmy się jego sportowej wersji. Dziś pora uchylić kolejnego rąbka tajemnicy. Przedstawiamy Wam dane techniczne tego modelu.

Zaczniemy od najważniejszego, czyli od serca całego układu. Pod maską modelu RS5 ma pracować silnik V8 o pojemności 4,2-litra. Według inżynierów z Ingolstadt produkuje on 444KM (331kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 430Nm. Jednostka ta ma współpracować z 7-biegową skrzynią S tronic. Dzięki temu połączeniu ważące 1725kg coupe Audi ma przyspieszać od 0 do 100km/h w 4,6-sekundy.

Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do wartości 250km/h, jednak "na prośbę kupującego" Audi może zdjąć ograniczenie, w skutek czego RS5 rozpędzi się do 280km/h. Ciekawe jest również to, że pomimo tak "wyżyłowanych" możliwości, pojazd konsumuje zaledwie 10,8-litra paliwa na 100 kilometrów. Naturalnie, jak to zwykle w przypadku modeli tego typu jest, wartość ta jest podawana raczej z grzeczności i nikt nie powinien się nią sugerować. Ot taka ciekawostka.

Audi w modelu RS5 zastosowało zupełnie nowy, centralny dyferencjał. Dzięki temu moc może być przekazywana w zależności od potrzeb na jedną z oś (przód może maksymalnie otrzymać 70% mocy, tył w razie potrzeby aż 85%). Standardowo, gdy nie mówimy o sytuacjach ekstremalnych, cała moc rozkłada się w stosunku 40:60 na korzyść tylnej osi. Do tego dorzucono polepszony układ hamulcowy, ale ceramiczne tarcze z włóknem węglowym dostępne są jedynie jako opcja.

Sprzedaż RS5 w Niemczech ma się rozpocząć jeszcze wiosną tego roku. Cena wyjściowa powinna wynosić ok. 77700 euro.

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)