Audi RS5 - lepsze od M3? [wideo]
Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?
25.03.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?
Jestem pewien, że już po przeczytaniu tego fragmentu, ktoś z Was zada pytanie - czy można porównywać Audi RS5, a więc coupe, do BMW M3, które występuje w trzech wersjach nadwoziowych. Odpowiedź brzmi - jak najbardziej!
Od bardzo dawna to właśnie BMW przypominające Brucea Lee ze zdjętą koszulką walczy z Audi, Stevenem Seagalem w połyskującym garniturze. Nowe RS5 posiada pod maską silnik benzynowy o pojemności 4.2-litra z ośmioma cylindrami w układzie V. Jednostka ta produkuje 450 koni mechanicznych i 430 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, BMW M3 jest słabsze, w praktyce jednak 4.0-litrowe V8 wytwarza wprawdzie tylko 420 KM, ale samo auto jest o 45-60 kg lżejsze, w zależności od wersji. Jak wiele znaczy to 60 kilogramów w tym wypadku? Przekonamy się podczas testów na torze, wiele zależy od tego jak rozłożona jest masa pomiędzy osiami.
Spójrzmy jednak na osiągi. Audi robi pierwszą setkę w 4.6-sekundy, BMW w 4.8. Prędkości maksymalne ograniczone do 250 km/h, po całkowitym zdjęciu blokady pewnie zbliżone do 300 km/h.
Cena? Audi RS5 w podstawowej wersji ma kosztować 77 tysięcy euro. Za Bawarkę z nadwoziem coupe trzeba w Niemczech zapłacić od 68.350 euro. Trudny wybór.
Audi RS5 Driving Scenes
Źródło: WCF