Audi R8 z pakietem Competition. Najbardziej wydajny aerodynamicznie model marki

Bardzo mocno limitowana edycja supersamochodu od Audi zadebiutuje w listopadzie. Model R8 Competition będzie wyglądem przypominał wyścigówkę i rozpędzi się aż do 315 km/h.

Audi R8 Competition posiada wydajniejszy pakiet aerodynamiczny
Audi R8 Competition posiada wydajniejszy pakiet aerodynamiczny
Marcin Łobodziński

22.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To dość wysoka prędkość maksymalna zważywszy na fakt, że skupiono się tu generalnie na polepszeniu docisku aerodynamicznego. Standardowe Audi R8 rozpędza się do 320 km/h, a model Plus do 330 km/h. Ten uzbrojony w pakiet Competition przygotowany przez dział Audi Sport będzie najbardziej wydajnym aerodynamicznie autem tej marki.

W skład zestawu wchodzą nie tylko spojlery, ale również części zmniejszające masę. Dzięki zastosowaniu tytanowych podkładek do ceramicznych klocków hamulcowych zaoszczędzono kilogram. 20-calowe, w pełni frezowane obręcze kół z wyścigowego R8 GT4, dają kolejne 11 kg oszczędności.

Obręcze kół zapożyczono z wyścigowego modelu GT4
Obręcze kół zapożyczono z wyścigowego modelu GT4© fot. mat. prasowe

Przy prędkości 150 km/h siła docisku jest podwojona w porównaniu z seryjnym R8 V10 plus Coupé i wynosi 52 kg. Przy prędkości maksymalnej 315 km/h docisk zwiększa się o 100 kg do wartości 250 kg. Zestaw aerodynamiczny oczywiście zwiększa współczynnik oporu powietrza z Cd = 0.36 do Cd = 0.42.

Nie poprawiono natomiast parametrów silnika. Auto bazuje na modelu V10 Plus, zatem pod pokrywą z tyłu pracuje jednostka 5,2 o mocy 610 KM uzyskiwanych przy 8250 obr./min. Silnik ten generuje 650 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr./min.

W skład pakietu wchodzą nie tylko elementy aero. To również unikatowy lakier Suzuka Grey, kubełkowe fotele z kontrastowymi przeszyciami, pełny pakiet skórzany wnętrza, system nagłośnienia Bang & Olufsen z 13 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 550 W oraz trzyzakresowa regulacja zawieszenia.

610 KM mocy i 650 Nm momentu
610 KM mocy i 650 Nm momentu© fot. mat. prasowe

Niestety są dwie niezbyt dobre wiadomości. Pierwsza jest taka, że auto zostało przeznaczone na rynek amerykański. Druga to ograniczenie produkcji do 10 sztuk. W 2014 roku, gdy zaprezentowano R8 Competition poprzedniej generacji, do sprzedaży trafiło 40 aut.

Sugerowana cena detaliczna to 237 350 dol. (883 tys. zł), ale jest to cena dla dilerów, natomiast wiadomo już, że dla klientów będzie wyższa. Co ciekawe, w Polsce standardowe Audi R8 V10 kosztuje 824 500 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Źródło artykułu:WP Autokult
AudiAudi R8segment s
Komentarze (1)