Audi Q5 Sportback wjeżdża do salonów. Znamy polskie ceny
We wrześniu 2020 roku gama Audi Q5 została poszerzona o atrakcyjnie wyglądającą wersję nadwoziową Sportback. Auto właśnie zadebiutowało w polskich salonach. Jak kształtuje się oferta i ceny w porównaniu ze standardowym wydaniem?
14.01.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sportback to coraz modniejszy rodzaj nadwozia wśród SUV-ów Audi. Wersje ze ściętym tyłem, u konkurencji często określane mylnym mianem coupe, znajdziemy już m.in. w gamie Q3 czy e-trona. Teraz do tego grona dołącza także Q5.
Zobacz także
Odmiana Sportback prezentuje się atrakcyjnie i zapewne będzie budzić duże zainteresowanie klientów. Nic dziwnego, że Audi chce zbić na tej wersji spory kapitał. Niemcy pozwolili sobie wywindować cenę zauważalnie wyżej, niż w przypadku standardowego nadwozia. Za bazowe Q5 Sportback trzeba zapłacić minimum 220 700 zł.
Audi Q5 Sportback - ceny minimalne wersji silnikowych:
Diesel:
- 40 TDI quattro S tronic 204 KM - od 220 700 zł.
Benzyna:
- 45 TFSI quattro S tronic 265 KM - od 236 700 zł.
Tak, to już wszystko - wersję Sportback można bowiem parować tylko z dwoma silnikami. Równie skromnie kształtuje się gama wersji wyposażenia, w Audi określanych mianem pakietów. Standardem jest advanced, a chętni na bardziej sportową prezencję mogą wybrać wydanie S-Line.
Oba warianty poza wyposażeniem standardowym oferują też możliwość skorzystania z rozbudowanej listy opcji, nierzadko kosztujących po kilkanaście tysięcy złotych. Jak przystało na markę premium, trudno o górny limit cenowy. Wszystko zależy od konfiguracji konkretnego egzemplarza.
Audi Q5 Sportback - wersje wyposażenia:
- Advanced - od 220 700 zł - standardowo m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, multimedia z Bluetooth;
- S line - od 227 800 zł - dodatkowo m.in. 18-calowe felgi S-Line, pakiet aerodynamiczny, bezramkowe lusterko wsteczne, czarna podsufitka.
Jak widać, oferta jest mniej rozbudowana, niż w przypadku zwykłego Q5. Wynika to po części z faktu, że Sportback startuje z wyższego pułapu - nie kupimy go ze słabszym dieslem czy napędem wyłącznie na przód.