Audi ma nowe logo. Skądś już je znacie
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych logotypów w historii motoryzacji zauważalnie się zmienił. Mowa o czterech pierścieniach Audi, które teraz są prostsze, nowocześniejsze, a przede wszystkim bardziej płaskie od dotychczasowych.
15.11.2022 | aktual.: 15.11.2022 11:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przeprojektowane logo Audi zadebiutowało wraz z odsłoniętym 9 listopada modelem Q8 e-tron. Niebawem będzie zdobić wszystkie nowe propozycje marki. Co się zmieniło? Przede wszystkim głębia. Audi, wzorem innych marek, postanowiło uprościć swój logotyp, czyniąc go dwuwymiarowym.
W parze ze spłaszczeniem oznaczenia idzie bardziej kontrastowa kolorystyka - czarne, cienkie obwódki tworzą tło dla białego wnętrza, czyniąc logo wyraźniejszym także z daleka.
Porzucenie trójwymiaru na rzecz techniki 2D może wydawać się krokiem wstecz. Frederik Kalisch z Audi wyjaśnia jednak, że taki zabieg ma sens, pod kątem cyfryzacji. Prostsze oznaczenia lepiej prezentują się na ekranie i w materiałach reklamowych. Audi zdecydowało się powielić je w rzeczywistości, tworząc "spójny obraz marki we wszystkich punktach styku z klientem".
Warto zwrócić uwagę, że wraz z trójwymiarem, Niemcy porzucili też chrom. Materiał ten znajdziemy jednak w innych elementach nadwozia, chociażby atrapie chłodnicy. Producent mimo uproszczenia logotypu, wciąż chce go eksponować, o czym świadczy chociażby podświetlany grill w nowym Q8 e-tron.