Audi bez czterech pierścieni. Na tym rynku już nie robią wrażenia
Nowe modele Audi na rynek chiński nie będą miały logo z czterema pierścieniami – donosi agencja Reuters. Powód? W Państwie Środka bardziej liczy się znaczek partnera, koncernu SAIC.
06.08.2024 | aktual.: 06.08.2024 10:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Decyzja została podjęta po "analizie wizerunki marki" – informuje jedno ze źródeł. By w ogóle wejść na rynek chiński, potrzebna jest spółka joint-venture z lokalnym producentem. W tym wypadku jest to SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), które w komunikacie stwierdziło, że nadchodzące modele będą "prawdziwymi Audi z autentycznym DNA marki".
Zobacz także
Audi odmówiło komentarza wobec czegoś, co nazwano spekulacją. Reuters donosi, że kryptonim projektu to "Fiolet". Koncept ma zostać pokazany w listopadzie, a dziewięć modeli jest planowanych do co najmniej 2030 r.
Audi w Chinach sprzedało mniej niż 10 tys. elektrycznych pojazdów przez pierwsze sześć miesięcy 2024 r. Dla porównania, chińskie marki premium jak Nio i Zeekr sprzedały osiem razy więcej. Niemcy poinformowali w maju, że razem z SAIC stworzą nową platformę elektryczną dla elektryków. Modele te nie trafią jednak do Europy.