Audi bez czterech pierścieni. Na tym rynku już nie robią wrażenia
Nowe modele Audi na rynek chiński nie będą miały logo z czterema pierścieniami – donosi agencja Reuters. Powód? W Państwie Środka bardziej liczy się znaczek partnera, koncernu SAIC.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Decyzja została podjęta po "analizie wizerunki marki" – informuje jedno ze źródeł. By w ogóle wejść na rynek chiński, potrzebna jest spółka joint-venture z lokalnym producentem. W tym wypadku jest to SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), które w komunikacie stwierdziło, że nadchodzące modele będą "prawdziwymi Audi z autentycznym DNA marki".
Zobacz także
Audi odmówiło komentarza wobec czegoś, co nazwano spekulacją. Reuters donosi, że kryptonim projektu to "Fiolet". Koncept ma zostać pokazany w listopadzie, a dziewięć modeli jest planowanych do co najmniej 2030 r.
Audi w Chinach sprzedało mniej niż 10 tys. elektrycznych pojazdów przez pierwsze sześć miesięcy 2024 r. Dla porównania, chińskie marki premium jak Nio i Zeekr sprzedały osiem razy więcej. Niemcy poinformowali w maju, że razem z SAIC stworzą nową platformę elektryczną dla elektryków. Modele te nie trafią jednak do Europy.