Audi A5 jeszcze bardziej atrakcyjne [galeria]
Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zastosowano nowe rozwiązania. Modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro i systemów Infotainment, a także stylistyki.
13.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wszystkie modele serii przeszły delikatny facelifting. Osłona chłodnicy Singleframe, czarna i błyszcząca, ma ukośnie ścięte górne narożniki. Wloty powietrza w nowych zderzakach mają mocno zaznaczone poprzeczki, kratownica została zmodyfikowana, a reflektory przeciwmgielne są płaskie. Cały przód sprawia wrażenie bardziej płaskiego i szerszego.
Zmodyfikowane zostały także reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę. Przy opcjonalnych reflektorach ksenonowych diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor. Na życzenie Audi oferuje Adaptive Light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i pobocza. Tylne światła również otrzymały nowy kształt. Na zamówienie klienta mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych. Zmodyfikowane modele „S” można rozpoznać po nowych światłach, nowych detalach nadwozia i nowych lakierach z efektem kryształowym.
Wprowadzone zmiany spowodowały wzrost długości zewnętrznej o milimetr. A5 Sportback ma teraz długość 4,71 m, Coupé i Cabriolet – 4,63 m. Rozszerzono paletę kolorów, których teraz jest 16. Składany dach A5 Cabriolet jest dostępny w czterech kolorach. Zwolennicy jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu mogą wybrać pakiet S-line. Wnętrze samochodu jest wówczas czarne. Pakiet uzupełnia sportowe zawieszenie obniżające nadwozie o 10 milimetrów oraz 18-calowe koła. Kolejną nowością jest dostępność modelu A5 Sportback także w wersji pięcioosobowej.
Zmieniło się także nieznacznie wnętrze samochodu. Są nowe kierownice na życzenie ze spłaszczonym wieńcem, z nowymi dźwigienkami przy kierownicy i z wąskimi, chromowanymi obramowaniami elementów obsługowych. Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi Drive Select oraz obsługa klimatyzacji. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.
Nowa jest również tapicerka i elementy dekoracyjne. Wykonano je z aluminium Trigon oraz drewna orzechowego i jesionowego. Prawie wszystkie kolory wnętrza zostały wprowadzone do tego modelu po raz pierwszy, w Coupé i w Sportback skóra Feinnappa zastąpiła skórę Valcona. Na życzenie skórą mogą być pokryte także podłokietniki.
Wszystkie silniki A5 mają turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa oraz system Start-Stop. Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery TDI. Zmodyfikowano jednostkę 1,8 TFSI o mocy 170 KM. Innowacje, które znajdziemy w tej jednostce, to sterowanie zaworami i ich skokiem, innowacyjny system zarządzania temperaturą, a także nowe rozwiązania w układzie wtryskowym oraz turbosprężarce. Nowością w ofercie Audi A5 jest jednostka 3,0 TFSI – silnik V6 z doładowywany kompresorem, rozwijający moc 272 KM.
We wszystkich S5 montowany jest teraz wspomniany silnik 3,0 TFSI o zwiększonej mocy 333 KM. W porównaniu z 4,2-litrowym V8, który został zastąpiony przez 3,0 TFSI, nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent paliwa mniej. S5 Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.
Standardowo samochody są wyposażone w nowy Audi Active Lane Assist, który ułatwia pozostanie na właściwym pasie ruchu. Kamera rozpoznaje linie na jezdni i w razie potrzeby system lekko ingeruje w elektromechaniczny układ kierowniczy. Adaptive Cruise Control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.
Najbardziej rozbudowanym systemem, dostępnym jako opcja, jest MMI Navigation Plus z dużym twardym dyskiem, siedmiocalowym kolorowym monitorem, grafiką 3D i odtwarzaczem DVD. Jego terminal obsługi został także udoskonalony – liczbę stałych przycisków zredukowano z ośmiu do czterech, pokrętło regulacji głośności otrzymało nasadkę w kształcie joysticka ułatwiającą wybór odtwarzanych utworów.
Odświeżone Audi A5 będziemy mogli podziwiać na wrześniowych targach we Frankfurcie. Już teraz samochód stopniowo trafia do salonów zastępując obecną wersję.
Źródło: Audi