ARK pracuje nad super-Genesisem – ARK Genesis Coupé 3.8 R‑Spec Track Edition Concept (2012) [SEMA 2012]
Na tegorocznym salonie SEMA Show firma tuningowa ARK Performance z niewielką pomocą Hyundaia zamierza zbudować ekstremalną wersję sportowego Genesisa Coupé.
30.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na tegorocznym salonie SEMA Show firma tuningowa ARK Performance z niewielką pomocą Hyundaia zamierza zbudować ekstremalną wersję sportowego Genesisa Coupé.
ARK Performance ma już doświadczenie w tuningu Hyundaiów, a model Genesis jest ulubionym samochodem tego przedsiębiorstwa. Dwa lata temu warsztat pokazał prawie 600-konne coupé, a teraz zamierza zaprezentować auto, które będzie bardzo szybkie przede wszystkim na torze. Za bazę posłuży Genesis Coupé 3.8.
Jak wiadomo na torze nie zawsze moc jest najważniejsza. Nawet dużo słabsze od drogowych samochody wyścigowe są znacznie szybsze, dzięki odpowiednio przygotowanemu podwoziu, układowi hamulcowemu, napędowi, niskiej masie i dobrej aerodynamice. Właśnie z takiego założenia przy tym projekcie wyszło ARK Performance.
Genesis R-Spec będzie miał pod maską 3,8-litrowy silnik V6, który w wersji drogowej cechuje się mocą 353 KM przy 6800 obr./min i momentem obrotowym 400 Nm przy 5300 obr./min. Jednostka napędowe przejdzie jednak spore zmiany. Motor otrzyma nowe układy smarowania i dolotowy oraz zostanie podrasowany zestawem BC 4.2. Jest to pakiet przygotowany do nissanowskich silników VQ35DE, ale najwyraźniej pasuje również do jednostki Hyundaia. Kit obejmuje tłoki o średnicy 100 mm, nowy wał korbowy i korbowody. Całość jest w stanie przenosić moc większą niż 1200 KM.
Tutaj aż tylu koni jednak nie ma. Po rozwierceniu cylindrów objętość skokowa wzrosła do 4,1 l, co przełożyło się na przyrost mocy do 400 KM przy 6800 obr./min i momentu obrotowego do 460 Nm przy 5400 obr./min.
O silniku napisałem w czasie przeszłym, bo podobno jest już gotowy. Obecnie trwają prace nad innymi mechanizmami. Zwiększona moc motoru wymaga lepszego sprzęgła – tuner zamierza też wstawić nowe 2-masowe koło zamachowe. W Genesisie Coupé Hyundai zdecydował się na napęd klasyczny – jak przystało na prawdziwe sportowe auto. Aby wykorzystać w pełni możliwości jednostki silnikowej, w tylnym moście wozu znajdzie mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (1,5/2-way) Cusco RS.
Zawieszenie będzie miało pełną regulację ustawień, a firma Cusco dostarczy nowe stabilizatory oraz lżejsze wahacze. W układzie hamulcowym pojawią się nowe wentylowane tarcze i 6-tłoczkowe zaciski.
Także wizualnie Genesis opracowany przez ARK będzie znacznie różnił się od fabrycznego. Tylne błotniki zostaną poszerzone, żeby mogły zmieścić się pod nimi nowe koła z szerokimi oponami. Z boku pojawią się nakładki na progach, a z przodu splitter i skrzydełka na zderzaku. Pokrywa silnika będzie z kompozytu węglowego. Z tyłu tuner zamierza zamontować dyfuzor oraz wielkie regulowane skrzydło.
W kabinie ma zostać usunięta duża część tapicerki, wstawiona klatka bezpieczeństwa, fotele wymienione na kubełkowe i dołożone wyścigowe pasy bezpieczeństwa.
Maszyna ma być gotowa na targi SEMA Show 2012, które rozpoczną się 30 października. Na razie możemy podziwiać tylko artystyczne ilustracje. Również na targach prawdopodobnie poznamy pełną specyfikację tego samochodu.
Konkurencja
Źródło: carscoop (foto)