Aluminiowe Audi A5 lżejsze o 110 kg
Audi idzie w stronę budowania lżejszych i wydajniejszych pojazdów. Niemiecki producent stworzył prototyp modelu A5, w którym wiele stalowych elementów zostało zamienionych na lżejsze aluminiowe odpowiedniki. W efekcie samochód jest lżejszy o całe 110 kilogramów.
01.10.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jakiś czas temu Audi ogłosiło, że głównym celem marki jest obniżenie masy nowych modeli. Chociaż ten prototyp A5 nie wejdzie do produkcji to jest to pokaz możliwości kompleksowego zastosowania aluminium w konstruowaniu aut.
Ten konkretny model posiada dwulitrowy silnik benzynowy TFSI, który produkuje 211 koni mechanicznych. Jednak dzięki masie rzędu 1310kg (1420 seryjnie) uzyskano stosunek mocy do masy wynoszący 161 koni mechanicznych na tonę.
Dla porównania seryjne Audi A5 z dużo cięższym silnikiem 3.2-litra V6 o mocy 265 koni mechanicznych posiada stosunek mocy do masy rzędu 172km/tonę.
Dzięki mniejszej masie auto lepiej przyspiesza, zadowala się mniejszą ilością paliwa, jest łatwiejsze w prowadzeniu i pozwala zaoszczędzić na konstrukcji niektórych elementów układu hamulcowego - lżejszą masę łatwiej zatrzymać.
Źródło: carscoop