Alternatywa dla R8 GT – Wheelsandmore R8 V10 Stage II (2010)

W zeszłym roku Wheelsandmore przedstawił Audi R8, które skierowane było do zniecierpliwionych oczekiwaniem na Audi z 10-cylindrowym silnikiem. Tym razem niemiecki tuner przygotował coś dla wymagających czegoś więcej niż seryjne 525 KM.

Alternatywa dla R8 GT – Wheelsandmore R8 V10 Stage II (2010)
Olgierd Lachowski

11.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W zeszłym roku Wheelsandmore przedstawił Audi R8, które skierowane było do zniecierpliwionych oczekiwaniem na Audi z 10-cylindrowym silnikiem. Tym razem niemiecki tuner przygotował coś dla wymagających czegoś więcej niż seryjne 525 KM.

Wheelsandmore R8 V10 Stage II fot.2
Wheelsandmore R8 V10 Stage II fot.2

Zaprojektowane w Ingolstadt sportowe auto jest wyposażane w jeden z dwóch dostępnych silników. Pierwszy z nich to mniejsza, 4,2-litrowa jednostka o ośmiu cylindrach i mocy 420 KM. Drugi, o którym dziś mowa, to 10-cylindrowy motor o objętości 5,2 l, który wytwarza moc 525 KM przy aż 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr./min. Wyposażony w ten silnik bolid z napędem na cztery koła osiąga 317 km/h.

Wheelsandmore proponuje dwa stopnie tuningu Audi R8 V10. W pierwszym za cenę 2200 euro zmieniany jest program sterujący silnikiem. Skutkuje to wzrostem mocy do 575 KM. Prędkość maksymalna takiego auta to 331 km/h.

Prezentowany samochód ma silnik z modyfikacjami z poziomu 2. Oprócz nowej elektroniki na „pokładzie” znalazł się układ wydechowy ze stali nierdzewnej zawierający konwertery katalityczne o 100 i 200 celach. Za te zmiany trzeba zapłacić o 6300 euro więcej niż za przeróbki ze Stage I. W zamian auto odwdzięcza się mocą wynoszącą 600 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 590 Nm. Tak spreparowane Audi osiąga 333 km/h.

Za odpowiednie resorowanie odpowiada regulowane zawieszenie z możliwością unoszenia przodu o 30 mm skonstruowane w oparciu na zawieszeniu firmy KW. Wraz z instalacją zawieszenie to kosztuje 8999 euro. Mniej zamożni mogą wybrać zawieszenie, które ma tylko regulację wysokości, w cenie 900 euro. Z kolei osoby, którym zależy wyłącznie na sportowych walorach auta, mogą zdecydować się na bardzo lekkie wyścigowe zawieszenie za 2879 euro.

Wheelsandmore R8 V10 Stage II fot.1
Wheelsandmore R8 V10 Stage II fot.1

W nadwoziu zmienione są tylko tylny dyfuzor (2750 euro) i listwa pod przednim spojlerem (również za 2750 euro).

Ostatnim punktem możliwych przeróbek są komplety kół. W widocznym na fotografiach bolidzie założono koła z felgami C-Sport o średnicy 20”. Przednie felgi mają szerokość 9,0” (opony Conti lub Dunlop 235/30), a tylne - 11,0” (opony Continental 295/25) lub 12,0” (opony Dunlop 305/25). Zestaw z oponami Continental kosztuje 7259 euro, a z Dunlopami - 7799 euro.

Do wyboru są jeszcze zestawy tańsze i droższe. Najtańsze są felgi firmy Kahn 9,0 x 20” (przód) i 11,0 x 20” (tył) z oponami Conti (w zależności od koloru felg od 4299 euro do 5199 euro). Droższe komplety to koła z felgami TS-1, Four30 i 6Sporz (9,0 x 20” i 11,5 x 20” – opony Continental). Pierwsze to wydatek 9250 euro, pozostałe – 9800 euro. Najwięcej kosztują koła z felgami o wzorze 6Sporz, których obręcze są w całości wykonane z włókna węglowego. By nabyć je wraz z oponami, trzeba przyszykować aż 21 500 euro.

Wheelsandmore R8 V10 Stage II fot.3
Wheelsandmore R8 V10 Stage II fot.3

Wheelsandmore R8 V10 Stage II może być pewną alternatywą dla Audi R8 GT. Choć tuningowany samochód jest cięższy od R8 GT o prawie 100 kg, to i mocniejszy od niego o 40 KM. Posiadacze R8 GT nie powinni się jednak martwić, bo tuner ma coś i dla nich. Ale o tym innym razem.

Dane techniczne


Silnik i napęd


  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryny - 100,88 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20\ C-Sport (na zdjęciach)
  • Koła tylne: 11,0 x 20\ C-Sport (na zdjęciach)
  • Opony przednie: 235/30 R 20 Continental
  • Opony tylne: 295/25 R 20 Continental

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1620 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,70 kg/KM (seryjny - 3,09 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: 333 km/h

Koszty:


  • Tuning silnika: 8900 euro
  • Zawieszenie: 8999 euro
  • Listwa przednia: 2750 euro
  • Tylny dyfuzor: 2750 euro
  • Felgi Kahn (srerbne) + opony Conti: 4299 euro
  • Felgi Kahn (czarne) + opony Conti: 5199 euro
  • Felgi C-Sport + opony Conti: 7259 euro
  • Felgi C-Sport + opony Dunlop: 7799 euro
  • Felgi TS-1 + opony Conti: 9250 euro
  • Felgi Four30 + opony Conti: 9800 euro
  • Felgi 6Sporz + opony Conti: 9800 euro
  • Felgi 6Sporz (kompozytowe) + opony Conti: 21 500 euro

RAZEM: max.: 44 499 euro, w prezentowanym samochodzie: 30 249 euro[block position="inside"]8611[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)