Alternatywa dla R8 GT – Wheelsandmore R8 V10 Stage II (2010)
W zeszłym roku Wheelsandmore przedstawił Audi R8, które skierowane było do zniecierpliwionych oczekiwaniem na Audi z 10-cylindrowym silnikiem. Tym razem niemiecki tuner przygotował coś dla wymagających czegoś więcej niż seryjne 525 KM.
11.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W zeszłym roku Wheelsandmore przedstawił Audi R8, które skierowane było do zniecierpliwionych oczekiwaniem na Audi z 10-cylindrowym silnikiem. Tym razem niemiecki tuner przygotował coś dla wymagających czegoś więcej niż seryjne 525 KM.
Zaprojektowane w Ingolstadt sportowe auto jest wyposażane w jeden z dwóch dostępnych silników. Pierwszy z nich to mniejsza, 4,2-litrowa jednostka o ośmiu cylindrach i mocy 420 KM. Drugi, o którym dziś mowa, to 10-cylindrowy motor o objętości 5,2 l, który wytwarza moc 525 KM przy aż 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr./min. Wyposażony w ten silnik bolid z napędem na cztery koła osiąga 317 km/h.
Wheelsandmore proponuje dwa stopnie tuningu Audi R8 V10. W pierwszym za cenę 2200 euro zmieniany jest program sterujący silnikiem. Skutkuje to wzrostem mocy do 575 KM. Prędkość maksymalna takiego auta to 331 km/h.
Prezentowany samochód ma silnik z modyfikacjami z poziomu 2. Oprócz nowej elektroniki na „pokładzie” znalazł się układ wydechowy ze stali nierdzewnej zawierający konwertery katalityczne o 100 i 200 celach. Za te zmiany trzeba zapłacić o 6300 euro więcej niż za przeróbki ze Stage I. W zamian auto odwdzięcza się mocą wynoszącą 600 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 590 Nm. Tak spreparowane Audi osiąga 333 km/h.
Za odpowiednie resorowanie odpowiada regulowane zawieszenie z możliwością unoszenia przodu o 30 mm skonstruowane w oparciu na zawieszeniu firmy KW. Wraz z instalacją zawieszenie to kosztuje 8999 euro. Mniej zamożni mogą wybrać zawieszenie, które ma tylko regulację wysokości, w cenie 900 euro. Z kolei osoby, którym zależy wyłącznie na sportowych walorach auta, mogą zdecydować się na bardzo lekkie wyścigowe zawieszenie za 2879 euro.
W nadwoziu zmienione są tylko tylny dyfuzor (2750 euro) i listwa pod przednim spojlerem (również za 2750 euro).
Ostatnim punktem możliwych przeróbek są komplety kół. W widocznym na fotografiach bolidzie założono koła z felgami C-Sport o średnicy 20”. Przednie felgi mają szerokość 9,0” (opony Conti lub Dunlop 235/30), a tylne - 11,0” (opony Continental 295/25) lub 12,0” (opony Dunlop 305/25). Zestaw z oponami Continental kosztuje 7259 euro, a z Dunlopami - 7799 euro.
Do wyboru są jeszcze zestawy tańsze i droższe. Najtańsze są felgi firmy Kahn 9,0 x 20” (przód) i 11,0 x 20” (tył) z oponami Conti (w zależności od koloru felg od 4299 euro do 5199 euro). Droższe komplety to koła z felgami TS-1, Four30 i 6Sporz (9,0 x 20” i 11,5 x 20” – opony Continental). Pierwsze to wydatek 9250 euro, pozostałe – 9800 euro. Najwięcej kosztują koła z felgami o wzorze 6Sporz, których obręcze są w całości wykonane z włókna węglowego. By nabyć je wraz z oponami, trzeba przyszykować aż 21 500 euro.
Wheelsandmore R8 V10 Stage II może być pewną alternatywą dla Audi R8 GT. Choć tuningowany samochód jest cięższy od R8 GT o prawie 100 kg, to i mocniejszy od niego o 40 KM. Posiadacze R8 GT nie powinni się jednak martwić, bo tuner ma coś i dla nich. Ale o tym innym razem.
Dane techniczne
Silnik i napęd
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryny - 100,88 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
- Koła przednie: 9,0 x 20\ C-Sport (na zdjęciach)
- Koła tylne: 11,0 x 20\ C-Sport (na zdjęciach)
- Opony przednie: 235/30 R 20 Continental
- Opony tylne: 295/25 R 20 Continental
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1620 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,70 kg/KM (seryjny - 3,09 kg/KM)
- Długość: 4435 mm
- Szerokość: 1930 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 333 km/h
Koszty:
- Tuning silnika: 8900 euro
- Zawieszenie: 8999 euro
- Listwa przednia: 2750 euro
- Tylny dyfuzor: 2750 euro
- Felgi Kahn (srerbne) + opony Conti: 4299 euro
- Felgi Kahn (czarne) + opony Conti: 5199 euro
- Felgi C-Sport + opony Conti: 7259 euro
- Felgi C-Sport + opony Dunlop: 7799 euro
- Felgi TS-1 + opony Conti: 9250 euro
- Felgi Four30 + opony Conti: 9800 euro
- Felgi 6Sporz + opony Conti: 9800 euro
- Felgi 6Sporz (kompozytowe) + opony Conti: 21 500 euro
RAZEM: max.: 44 499 euro, w prezentowanym samochodzie: 30 249 euro[block position="inside"]8611[/block]
Źródło: worldcarfans • wheelsandmore