Alfa Romeo skupi się na tylnonapędowych sedanach
Alfa Romeo ma w swojej historii wiele modeli, które wywoływały emocje. Dziś oferta tego włoskiego producenta tego nie odwzorowuje, gdyż aktualnie w salonie Alfy Romeo możemy podziwiać jedynie dwa przednionapędowe hatchbacki: MiTo i Giuliettę. Już niedługo ma się to zmienić.
21.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Alfa Romeo ma w swojej historii wiele modeli, które wywoływały emocje. Dziś oferta tego włoskiego producenta tego nie odwzorowuje, gdyż aktualnie w salonie Alfy Romeo możemy podziwiać jedynie dwa przednionapędowe hatchbacki: MiTo i Giuliettę. Już niedługo ma się to zmienić.
W Internecie pojawiły się informacje, że szefostwo włoskiego producenta ma zamiar skupić się na bardziej emocjonujących modelach. Pierwszym krokiem jest rzecz jasna model 4C, który napędzany jest 240-konnym silnikiem o pojemności 1,75 l. Nie zapominajmy jednak, że samochód waży jedynie 895 kg, a pierwsze 100 km/h kierowca zobaczy na prędkościomierzu już po 4,5 sekundy.
Model 4C to samochód, który ma powstać jedynie w limitowanej liczbie egzemplarzy, a więc potrzebne jest coś jeszcze, żeby odmienić nieco wizerunek marki. Plany są następujące: w niedalekiej przyszłości z oferty Alfy Romeo mają zniknąć przednionapędowe hatchbacki, a w ich miejsce pojawią usportowione sedany z napędem na tylną lub na obie osie.
Pomóc Alfie w tym przedsięwzięciu ma Maserati. Włoscy inżynierowie obu ekip mają stworzyć nową płytę podłogową, która będzie bazą dla dwóch sedanów i potencjalnie dla dwóch nowych crossoverów. Rezultatem ma być pojawienie się w ofercie Alfy Romeo długo zapowiadanego modelu Giulia, który ma konkurować miedzy innymi z BMW serii 3, a pojawi się na rynku najprawdopodobniej w okolicach roku 2015. Rok później ma zadebiutować nieco większy model o nazwie Alfetta - ten model ma być konkurencją dla BMW serii 5.
Spekuluje się również, że pod maską nowych Alf mogą znaleźć się turbodoładowane silniki w układzie V6 z Maserati i 8-biegowe skrzynie biegów. Niestety jest jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek oficjalne informacje. Miejmy nadzieję, że Alfa Romeo niedługo zdradzi więcej szczegółów na temat swojej ofensywy modelowej.
[aktualizacja 23 lipca]
W Sieci pojawiły się kolejne informacje na temat nowej płyty podłogowej Alfy Romeo. Okazuje się, że płyta ta miałaby w przyszłości być także bazą dla nowych generacji Chryslera 300, Dodge'a Chargera i Challengera. Do końca roku Alfa Romeo powinna wydać oficjalne oświadczenie w tej sprawie.
Źródło: WCF