Alfa Romeo Mito QV i Giulietta QV - gotowe do sezonu
Czterolistna koniczyna po raz kolejny trafia na błotniki włoskich kompaktów. Ile zmian doczekały się Alfa Romeo Giulietta i Mito?
27.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przy okazji rozpoczęcia nowego roku modelowego Alfa Romeo zdecydowała się odświeżyć gamę swoich mocnych kompaktów. Giulietta i Mito w odmianach QV były już dostępne w sprzedaży jednak teraz auta korzystają z części rozwiązań, które otrzymał model 4C.
Mowa oczywiście o dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT, która zastąpiła dotychczasowe manualne, 6-stopniowe przekładnie. Będzie ona również dostępna dla większej ilości odmian silnikowych i wyposażeniowych dzięki czemu na dobre wejdzie do oferty Alfy Romeo.
Mniejsza z czterolistnych sióstr poza nową przekładnią nie otrzymała niestety żadnych specjalnych dodatków. Pod maską nadal spoczywa motor 1,4 MultiAir rozwijający moc 170 KM i 230 Nm momentu obrotowego (250 Nm w trybie Sport). Zmieniły się jednak osiągi samochodu, który teraz pierwszą setkę osiąga w 7,3 sekundy czym nieznacznie zbliża się do europejskiej czołówki. Prędkość maksymalna to nadal 219 km/h.
Przy okazji rozpoczęcia nowego roku modelowego Alfa Romeo Mito do katalogu wprowadzono również kilka nowych opcji wyposażenia wśród których można znaleźć m. in. najnowszą generację systemu Uconnect. Ciekawostką jest również pakiet QV Line, który pozwoli tchnąć ducha czterolistnej koniczyny w samochód bez konieczności wydawania ponad 80 tysięcy złotych. Pakiet jest dostępny ze wszystkimi silnikami poza 70-konnym motorem o pojemności 1,4 litra i obejmuje m. in. skórzaną kierownicę czy 17-calowe felgi aluminiowe.
Zmian na 2014 rok doczekała się również Giulietta, która w odmianie QV prezentuje się równie ciekawie co Mito. Poza 6-stopniową przekładnią TCT większa z sióstr może się pochwalić nieco wyższą mocą - 240 KM oraz momentem maksymalnym 340 Nm (bez zmian względem poprzedniej wersji). Są to wartości bardzo zbliżone do tego, co oferuje swoim klientom model 4C.
Osiągi Giulietty QV nadal nie powalają na kolana jednak wynik 6,6 sekundy w sprincie od 0 do 100 km/h można uznać za zadowalający (wcześniej 6,8 sekundy). Prędkość maksymalna to 240 km/h. Podobnie jak w przypadku Mito do sprzedaży trafia pakiet QV Line, który w tym samochodzie poza typowymi elementami obejmuje dodatkowo np. hamulce Brembo.
Poza wersją QV niewielki przyrost mocy zaliczyła również odmiana Giulietty z najmocniejszym dieslem pod maską. Silnik 2,0 JTDm osiąga teraz 175 KM i 350 Nm dostępnych od 1750 obr./min. W tym przypadku osiągi auta nie uległy zmianie jednak warto zaznaczyć, że zarówno ten diesel jak i benzynowa QV spełniają teraz normę Euro 6.