Alfa Romeo Giulia - znamy listę silników [aktualizacja]
Do Internetu trafiła nieoficjalna lista silników Alfy Romeo Giulii. Moce rozkładają się w zakresie od 150 do 500 KM.
17.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do tej pory Alfa Romeo prezentowała Giulię jedynie w uzbrojeniu Quadrifoglio. Nieznane były więc parametry innych silników, które miały trafić pod maski bardziej przyziemnych odmian. Jakie motory będą napędzać konkurenta Jaguara XE, BMW Serii 3, Audi A4 i Mercedesa Klasy C?
Bazową jednostką benzynową będzie 2-litrowy motor GME (Global Medium Engine). Silnik ten będzie oferowany w Giulii w wariantach 200-, 250- i 280-konnych. Oznacza to dosyć wysoko postawiony próg mocowy bazowej wersji benzynowej. BMW Serii 3 startuje od 136 KM w wersji 318i. Zanim bawarski sedan przekroczy poziom 200 KM po drodze ma jeszcze próg 184 KM. BMW z kolei zanim dojedzie do pułapu M3, ma jeszcze po drodze wersje 330i oraz 340i, które generują odpowiednio 252 KM i 326 KM.
Zobacz także
Alfa Romeo będzie oferować Giulię także w wersji wysokoprężnej. Gama silników JTDM obejmuje wyłącznie motory o pojemności 2,2 l. Będą one oferowane przez Alfę Romeo w wersjach 150, 180 i 210 KM. Jak widać, Alfa ma też inne podejście do proponowanych silników wysokoprężnych. W gamie brakuje mocnego diesla, który konkurowałby z BMW 335d z 3-litrowym, 6-cylindrowym motorem o mocy 313 KM. Takich silników w gamie A4 nie ma Audi. 6-cylindrowego diesla nie znajdziemy też w gamie Mercedesa Klasy C. Jednak do tej pory wiele wskazywało na to, że Alfa Romeo celuje przede wszystkim w BMW.
Włosi będą sprzedawać niektóre wersje Giulii z napędem na obie osie. Moc ma trafiać na cztery koła w odmianach 2.2 JTDM 210 KM, 2.0 GME 250 KM oraz w 2.0 GME 280 KM. Diesel oraz benzyniak o mocy 250 KM będą sprzedawane wyłącznie z AWD.
Topowa wersja Quadrifoglio będzie dostępna w trzech wariantach. Wszystkie z nich mają mieć napęd na tylną oś. Różnie będą jedynie w rodzaju skrzyni biegów i mocy. 500-konna odmiana Giulii z 2.9 V6 będzie dostępna z ręczną skrzynią MTX oraz z przekładnią DCT. Giulia Quadrifoglio rozwijająca 490 KM będzie oferowana wyłącznie z automatem ATX.
Teraz pozostaje czekać na oficjalną informację o silnikach oferowanych przez Alfę Romeo w Giulii oraz, przede wszystkim, na ceny. Alfa Romeo musi przekonać nowych klientów do tego, by zrezygnowali z pójścia do salonów BMW, Audi, Mercedesa i Jaguara i podstawą do jakichkolwiek rozmów będzie właśnie cennik nowego włoskiego wozu w wersjach bardziej popularnych niż Quadrifoglio, czyli tych, które faktycznie będą zarabiać, a nie tylko przynosić zyski wizerunkowe.
[aktualizacja 18 listopada]
Alfa Romeo podała oficjalnie parametry jednej wersji silnikowej przeznaczonej na rynek amerykański. 2-litrowy turbodoładowany motor będzie rozwijał 280 KM. Będzie to nowa, aluminiowa jednostka MultiAir2. Standardowo będzie ona sprzęgana z napędem na tylną oś. Opcjonalnie będzie można wybrać dla tego silnika AWD.
Alfa Romeo na razie nie podaje oficjalnie danych pozostałych silników.