ABT zmienia Audi A6 kombi – ABT AS6 Avant (2011)
Niemiecki ABT bardzo dynamicznie poszerza swoją ofertę. Najnowszym produktem w katalogu tunera jest AS6 Avant bazujące oczywiście na nowym Audi A6 Avant. Firma oferuje szeroki wachlarz zmian. Jakich? O tym przekonacie się w tym artykule.
24.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecki ABT bardzo dynamicznie poszerza swoją ofertę. Najnowszym produktem w katalogu tunera jest AS6 Avant bazujące oczywiście na nowym Audi A6 Avant. Firma oferuje szeroki wachlarz zmian. Jakich? O tym przekonacie się w tym artykule.
Dynamiczne i jednocześnie eleganckie linie A6 Avant firma tuningowa ma zamiar podkreślić niezbyt rozbudowanym zestawem spojlerów. W jego skład wejdzie przednia nakładka pod zderzak, boczne listwy pod progi, nakładka na tylny zderzak i mały spojler dachowy. Wszystko dobrze współgrające z liniami nadwozia seryjnego samochodu, ale jednocześnie podkreślające jego odmienność od wozu fabrycznego.
Uzupełnieniem modyfikacji stylistycznych będą felgi w trzech wzorach i pięciu wariantach kolorystycznych. Najmniejsze koła będą miały rozmiar 8,5 x 19” z oponami 255/40, a największe 9,0 x 21” z oponami 265/30.
Kabinę na początku będą mogły zdobić tylko dywaniki z logo ABT.
Tylna nakładka będzie wykonana tak, by można było zamontować 4 końcówki rur wydechowych o kształcie równoległoboków przygotowane przez tunera. Na razie firma z Kempten nie informuje czy będzie dostępny kompletny sportowy układ wydechowy.
Obecnie Audi A6 Avant sprzedawane jest z czterema silnikami w kilku wariantach mocy. Na początek ABT proponuje modyfikacje 245-konnego 3-litrowego motoru o zapłonie samoczynnym oraz 3-litrowej jednostki TFSI osiągającej moc 300 KM.
W obu przypadkach inżynierowie zastosują zmianę w postaci nowych sterowników silników i to już ma przynieść znaczny wzrost mocy.
Jednostka wysokoprężna ma się charakteryzować mocą 300 KM przy 4000 obr./min i momentem obrotowym 580 Nm przy 2400-3200 obr./min. Z kolei silnik benzynowy będzie osiągał aż 420 KM przy 5800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 540 Nm w zakresie od 3000-5400 obr./min.
300 KM powinno zapewnić dieslowi przyspieszenie do 100 km/h w 5,70 s (o 0,40 s szybciej niż w wozie seryjnym) i prędkość maksymalną 262 km/h. Natomiast auto napędzane 3-litrowym benzynowcem ma się rozpędzać do aż 280 km/h, a do setki przyspieszać w równe 5 sekund (zamiast 5,50 s).
Z czasem mają się też pojawić pakiety tuningowe do innych wersji silnikowych.
Najprawdopodobniej rzeczywiste auto będzie można obejrzeć na najbliższym salonie samochodowym, który odbędzie się we Frankfurcie nad Menem.[block position="inside"]7435[/block]
Źródło: autoblog