Abt Volkswagen Polo R WRC Street Power (2013)
Na salonie w Essen Abt pokazał się z dwiema nowościami. Jedną z nich jest niespełna 300-konny Volkswagen Polo R WRC Street z pakietem Power.
03.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przed targami tuningowymi w Essen Volkswagen Polo R WRC Street stał się nagle świetnym obiektem do modyfikacji. Prawie jednocześnie zainteresowały się nim Abt, B&B Automobiltechnik oraz MTM. Wszystkie trzy firmy walczą zażarcie na rynku o palmę pierwszeństwa wśród przedsiębiorstw zajmujących się przeróbkami Audi i Volkswagenów.
Najbardziej znany i odnoszący wiele sukcesów w sporcie Abt opracował pakiet zwiększający moc silnika Volkswagena Polo R WRC Street o 70 KM, a jego moment obrotowy o 70 Nm.
Bazą do tuningu jest volkswagenowska jednostka napędowa z turbodoładowaniem. Silnik jest uzbrojony także w bezpośredni wtrysk benzyny. W związku z tym z objętości skokowej 2,0 l producent bez problemu wyciska ponad 200 KM mocy. Dokładnie jest to 220 KM przy 4500-6200 obr./min. Moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 2500-4400 obr./min.
Auto nie ma tak modnej ostatnio dwusprzęgłowej skrzyn, tylko zwykłą manualną skrzynkę biegów z sześcioma przełożeniami. Napęd jest przekazywany na przednie koła. Ponieważ wóz nie jest zbyt ciężki (waży 1324 kg), 220 KM wystarcza, żeby rozpędzić go do setki w 6,40 s i osiągnąć prędkość 243 km/h.
Fachowcy z warsztatu Abt byli przekonani, że to nie wszystko, co można uzyskać z silnika małego hatchbacka z Wolfsburga. Poprzez modyfikację elektroniki, która zarządza prawidłową pracą motoru, udało się im podkręcić jednostkę silnikową do 290 KM i 420 Nm.
Natychmiast poprawiły się parametry drogowe samochodu. Teraz żeby przyspieszyć do 100 km/h, wystarczy autu równe 6 s. Prędkość maksymalna została zwiększona do 260 km/h. To wszystko przy zachowaniu takiej samej ilości spalanej benzyny.
Na zdjęciach widzimy Polo R WRC z 18-calowymi felgami DR. To te "słynne" niesymetryczne obręcze produkowane dla obu stron samochodu tylko w jednej wersji. Do wyboru są jeszcze obręcze Z5 o tej samej średnicy, ale o symetrycznym wzorze tarczy. Jedne i drugie koła mają szerokość 8,0" i są obute w opony 215/35 R 18 (zarówno z przodu, jak i z tyłu).
Abt nie poczynił więcej zmian wokół tego Volkswagena. Wóz zagościł na tuningowych targach w Essen.
Dane techniczne
[u]Silnik i napęd:[/u]
• Typ: R4
• Ustawienie: z przodu, poprzecznie
• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
• Objętość skokowa: 1984 cm3
• Doładowanie: turbosprężarka
• Moc maksymalna: 290 KM przy 4800-6300 obr./min
• Objętościowy wskaźnik mocy: 146,17 KM/l (seryjny - 110,89 KM/l)
• Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 2500-4400 obr./min
• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
• Typ napędu: na przednie koła
[u]Hamulce i koła:[/u]
• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
• Hamulce tylne: tarczowe
• Koła przednie: 8,0 x 18"
• Koła tylne: 8,0 x 18"
• Opony przednie: 215/35 R 18
• Opony tylne: 215/35 R 18
[u]Masy i wymiary:[/u]
• Masa własna: 1324 kg
• Stosunek masy do mocy: 4,57 kg/KM (seryjny - 6,02 kg/KM)
• Długość: 4000 mm
• Szerokość: 1682 mm
• Rozstaw osi: 2470 mm
[u]Osiągi:[/u]
• Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,00 s
• Prędkość maksymalna: 260 km/h