Abarth 595 (2016) - lifting i jeszcze mocniejsza petarda pod maską
W ubiegłym roku 500 przeszła lifting. Odświeżona musiała zostać zatem także wersja od Abartha. Wraz z poprawkami na małej, ale zadziornej buźce, przyszedł także zastrzyk mocy.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zacznijmy od tego, co interesuje nas najbardziej - od silnika. 1,4-litrowa jednostka T-Jet rozwija teraz 145 KM i 216 Nm w wersji 595. Odmiana Turismo dysponuje zestawem 165 KM i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm. Mocniejsza wersja została wyposażona w turbinę Garretta. Największym zapasem dysponuje odmiana 595 Competizione, która rozwija 180 KM. To oznacza, że dwie słabsze wersje dostały po 5 dodatkowych koni mechanicznych, a topowa zachowała swój dotychczasowy poziom.
Oprócz wyglądu, którego podstawowe zmiany znamy i właściwie widzimy gołym okiem, sporo poprawiono w mechanice także poza jednostkami napędowymi. Mały Abarth został wyposażony w mechaniczną szperę D.A.M. Będzie to opcja dostępna w ramach Performance Pack oferowanego w odmianie Competizione.
Wersje Turismo i Competizione będą standardowo wyposażane w zawieszenie Koni FSD przy tylnych kołach. Abarth pamiętał także o tym, że ten mały gokart ma nie tylko doskonale się prowadzić, ale także skutecznie hamować. Dlatego 595 został uzbrojony w hamulce Brembo z czterema tłoczkami z przodu i wentylowanymi oraz perforowanymi tarczami.
Poprawki na nadwoziu nie były szczególnie istotne ze względu na wygląd. Bardziej znaczące były ulepszenia, które przyniosły udoskonalenie w kwestii chłodzenia. Dzięki zwiększeniu skuteczności przepływu powietrza przez komorę silnika, wydajność układu chłodzenia wzrosła o 18 procent. Lepszą wentylację zapewniają także nowe felgi, które na dodatek są także o 7 procent lżejsze, niż te, oferowane wcześniej.
W środku znajdziemy standardowo 5-calowy ekran, a opcjonalnie aż 7-calowy wyświetlacz. Pytanie tylko - jakie to ma znaczenie. Liczy się to, że wersja Competizione będzie dysponować kubełkowymi fotelami Corsa Sabelta.
Abarth wkrótce przedstawi pełną specyfikację i obszerną galerię zdjęć 595. Odświeżony gokart ze skorpionem na masce wjedzie do salonów w czerwcu.
Zobacz także