550‑konne BMW od Manharta. Dla tych, co nie załapali się na M4 GTS

Edycja specjalna BMW M4 GTS miała pod maską 500-konny silnik i była przygotowana do jazdy po torze, ale auta już dawno trafiły do klientów. Niemiecki tuner Manhart przychodzi z ratunkiem.

Manhart MH4 550 jest mocniejszy i na prostej pewnie szybszy od BMW M4 GTS.
Manhart MH4 550 jest mocniejszy i na prostej pewnie szybszy od BMW M4 GTS.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

26.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mowa o modelu nazwanym MH4 550, którego już jakiś czas temu zaprezentowano, ale jego nowe wcielenie zostało dostrojone jeszcze lepiej do jazdy po torze. Wyposażony w regulowane zawieszenie KW jest nie tylko niższy od seryjnego M4, ale także znacznie zwinniejszy na torze.

Manhart MH4 550
Manhart MH4 550© fot. mat. prasowe

Szereg zmian nadwozia, w tym duże skrzydło oraz rozbudowany dyfuzor, ma dostarczyć więcej docisku na szybko pokonywanych łukach. O odpowiednie wyczucie samochodu zadbają kubełkowe fotele i szelkowe pasy sportowe oraz kierownica pokryta alcantarą.

Za kierowcą i pasażerem zamontowano częściową klatkę bezpieczeństwa, której głównym zadaniem jest usztywnienie nadwozia.

Manhart MH4 550
Manhart MH4 550© fot. mat. prasowe

Model MH 550 to auto ze zmodyfikowanym silnikiem S55 Biturbo, podkręconym do mocy 550 KM. To o 50 KM więcej niż topowa odmiana proponowana przez BMW, czyli M4 GTS i o 100 KM więcej od zwykłego M4 z pakietem Competition. Czy jest tak samo szybka na torze?

Tego nie wiemy. Jedno jest pewne. Manhart będzie raczej rzadszym widokiem na ulicy niż GTS, a przecież to głównie o to chodzi w takich autach. No i jeszcze jedno. Manharta wciąż możecie zamówić, a GTS już niestety nie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
tuningBMWsegment s
Komentarze (2)