24 Heures du Mans 2014 - wyniki pierwszych sesji testowych
Za nami pierwsze sesje testowe przed 24 Heures du Mans. Przedstawiamy najlepsze czasy uzyskane przez poszczególne samochody.
01.06.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas pierwszej sesji w kategorii LMP1 najlepiej wypadło Audi R18 e-tron quattro z numerem 3. Osiągnęło ono czas okrążenia równy 3:23,799. 2,082 s za Audi uplasowała się Toyota TS 040 z numerem 8. Trzeci czas w tej kategorii osiągnęło Porsche 919 Hybrid z numerem 20. Osiągnęło ono czas 3:26,179.
W klasie LMP2 najlepiej wzpada maszyna z numerem 36 – Alpine A450. Czas jej przejazdu wyniósł 3:39,922. Za nią w odstępie odpowiednio 1,346 i 1,442 s znalazły się samochody z numerem 38 – Zytek Z11SN oraz 48 – Oreca 03.
W pierwszej sesji testowej klasy LMGTE Pro i Am zostały zdominowane przez Ferrari 458 Italia. W LMGTE Pro najlepszy czas równy 3:57,982 osiągnął wóz z numerem 51 należący do zespołu AF Corse. Zaraz za nim (0,555 s różnicy) znalazła się kolejna Italia, tym razem od RAM Racing. Trzecie miejsce zdobyła Corvette C7 z numerem 74. Osiągnęła ona czas równy 3:59,289.
W klasie LMGTE Am 458 zajęły wszystkie lokaty od 1 do 5. Dopiero na 6. pozycji znalazło się Porsche 911 RSR. Pierwsze i drugie miejsce w tej klasie zgarnął zespół AF Corse. Numerem jeden okazało się Ferrari z nr 60. Jako jedyne w tej klasie zeszło z czasem poniżej 4 minut i wykręciło wynik równy 3:59,296. Auto z numerem 81 osiągnęło czas 1,114 s gorszy. Trzeci wynik był o 1,62 gorszy od zwycięzcy tej klasyfikacji. Należał on do maszyny JMW Motorsport z numerem 66.
W drugiej sesji testowej wynik osiągnięty w klasie LMP1 przez R18 z numerem 3 nie został poprawiony. Maszyna ta wykręciła czas identyczny z Audi z numerem 1: 3:24,453. Lepiej wypadły za to Toyoty TS 040, dzięki czemu obydwie maszyny wystawione przez Toyota Racing dzisiaj triumfowały. Najlepszy czas w LMP1 należał po dwóch sesjach do Toyoty z numerem 8 i był równy 3:23,014. Bolid z numerem 7 osiągnął czas o 0,142 s gorszy. Trzecie miejsce należało do wyżej wspomnianego R18 z wynikiem wykręconym w pierwszej sesji.
W kategorii LMP2 najlepiej ostatecznie wypadł dzisiaj samochód z numerem 26 należący do G-Drive Racing. Morgan osiągnął czas 3:37,795. O zaledwie 0,491 s wolniej pojechała Oreca z numerem 48. Trzeci czas w LPM2 osiągnął triumfator pierwszej sesji testowej – Alpine A450 z numerem 36. Był on 1,231 s wolniejszy od maszyny G-Drive Racing.
W kategorii LMGTE Pro rządy Ferrari udało się przełamać Porsche 911 RSR Holzera, Makowieckiego i Lietza. Niemiecka maszyna była o 0,223 s szybsza od 458 Italii z numerem 51. 911 RSR osiągnęło czas 3,57,260. Na trzecim miejscu znalazło się Ferrari RAM Racing. Było 0,733 s wolniejsze od Porsche.
W klasie LMGTE Am miejsca od 1. do 7. zajęły dzisiaj Ferrari 458 Italia. Najlepszy czas na dzisiejszych testach wykręciło tutaj 458 należące do 8 Star Motorsports. Wyniósł on 3:57,403. 0,166 s wolniej swoje najlepsze okrążenie przejechała maszyna z numerem 72 należąca do SMP Racing. Trzeci czas w LMGTE Am wykręciła dzisiaj 458 AF Corse. Wóz z numerem 61 osiągnął wynik 3:58,440.
Z pełną listą wyników po dwóch sesjach treningowych możecie zapoznać się w PDF-ie opublikowanym przez ACO.