2014 Nissan GT‑R Nismo - 7:08 na Ringu!

Wszyscy miłośnicy samochodów sportowych czekali na to auto od kilku miesięcy, a emocje były podsycane przez zapowiedzi niewiarygodnych wprost osiągów. Nissan GT-R po tuningu Nismo nareszcie ujrzał światło dzienne.

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Bartosz Pokrzywiński

19.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kilkanaście godzin temu w sieci pojawiły się pierwsze nieoficjalne informacje dotyczące wersji produkcyjnej Nissana GT-R Nismo. Japoński producent zareagował na nie bardzo szybko i wypuścił oficjalną specyfikację auta.

Nismo rozpoczęło modyfikacje od jednostki napędowej. Silnik V6 o pojemności 3,8 l, który wspomagany jest przez dwie turbosprężarki, został wzmocniony i teraz generuje już 600 KM i 652 Nm momentu obrotowego. Było to możliwe dzięki zmianie turbosprężarek na bardziej wydajne. W tym wypadku wykorzystano części pochodzące z wyścigowej wersji Godzilli startującej w klasie GT3.

Nissan GT-R
Nissan GT-R

Inżynierowie z Nismo przyjrzeli się także czasowi zapłonu i udało im się usprawnić procedurę wybuchu mieszanki, dzięki czemu jest ona bogatsza. Oczywiście nie obyło się bez modyfikacji zawieszenia. Nissan GT-R dostał nowe sprężyny oraz sztywniejsze amortyzatory marki Bilstein. W efekcie kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby ustawień zawieszenia: Comfort, Normal oraz przygotowany specjalnie na tor tryb R.

O trakcję postarają się opony Dunlop o wymiarach 255/40 ZRF20 z przodu oraz 285/35 ZRF20 z tyłu. Tuner zamontował również przepięknie prezentujący się bodykit wykonany z włókna węglowego. Specjaliści z Nismo poszli o krok dalej i ozdobili te elementy czerwonymi paskami, co spotęgowało efekt. W białej wersji kolorystycznej uwiecznionej na zdjęciach Nissan GT-R Nismo wygląda rewelacyjnie. Do wyboru będą jeszcze trzy kolory: czarny Meteor Flake Black Pearl, srebrny Ultimate Metallic SIlver oraz czerwony Vibrant Red.

Nissan GT-R
Nissan GT-R

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, szwy ozdobne na desce rozdzielczej oraz Alcantara, którą obszyto koło kierownicy. Zrezygnowano z seryjnych foteli i na ich miejsce zamontowano nowe kubełki marki Recaro z rasowo wyglądającym wykończeniem z włókna węglowego.

W ramach zapowiedzi modelu w sieci pojawiły się filmy, na których widać okrążenie legendarnego toru Nürburgring pokonywane za kierownicą GT-R Nismo. Auto przejechało Pętlę Północną w 7 min i 8 s, czyli o 16 s szybciej od seryjnego GT-R z rocznika modelowego 2011. Niestety, nie znamy żadnych danych technicznych wozu i nie wiemy, czy udało się zejść z czasem przyspieszenia do 96 km/h poniżej 2 s. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne. Tak czy inaczej cieszmy się zdjęciami i materiałami wideo.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Nissan GT-R Nismo na żywo w Genewie

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (7)