2014 Corvette Stingray Z51 - dane techniczne
Chevrolet opublikował informacje dotyczące nowej Corvette Stingray z pakietem Z51. Wreszcie w sieci ujawniono dane techniczne tego modelu. Czy warto wydawać dodatkowe 2800 dolarów?
20.06.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chevrolet opublikował informacje dotyczące nowej Corvette Stingray z pakietem Z51. Wreszcie w sieci ujawniono dane techniczne tego modelu. Czy warto wydawać dodatkowe 2800 dolarów?
Można nie lubić koncernu General Motors, ale trzeba przyznać, że wypuszczając na rynek nową generację Corvette, moloch z Detroit dał Chryslerowi pstryczka w nos. Nowy Viper wydaje się naprawdę świetnym autem, ale podejście Chryslera do dystrybucji SRT czy osiągi modelu na tle Corvette mogą rozczarowywać.
Niestety, dla wszystkich fanów Corvette - wersja Z51 nie ma związku z zaawansowanymi zmianami technicznymi pod maską. Tutaj także pracuje wolnossąca jednostka V8 o pojemności 6,2 l 460 KM i 624 Nm momentu obrotowego.
Wszelkie modyfikacje dostępne w ramach pakietu Z51 dotyczą m.in. detali aerodynamicznych, elektrycznej szpery LSD, a także poprawionego układu chłodzenia. W efekcie Corvette Stingray jest bardziej gotowa do jazdy po torze.
Jeśli wierzyć wynikom testów GM, auto przyspiesza od 0 do 96 km/h w 3,8 s, a po równych 12 s jest w stanie pokonać odległość 1/4 mili. Podczas jazdy po okręgu kierowca i pasażer poddawani są przeciążeniom rzędu 1,03 G. Na torze Virginia International Raceway auto uzyskało wynik 2:51.78, czyli ponad 7 s lepszy od Camaro ZL1.
Warto zwrócić uwagę na to, że Chevrolet Camaro ZL1 ma pod maską 120 KM więcej. Za pakiet Z51 trzeba zapłacić 2800 dolarów. Do tego może jeszcze dojść system zawieszenia Magnetic Ride Control wart 1795 dolarów oraz oczywiście sama Corvette Stingray, którą w Stanach Zjednoczonych można kupić za 51 995 dolarów.
Źródło: WCF