2013 Porsche Cayman/Cayman S oficjalnie!
Po ostatnim wycieku pierwszego zdjęcia przedstawiającego nowego Caymana pozbawionego kamuflażu nie musieliśmy długo czekać na ujawnienie oficjalnych fotografii pochodzących od Porsche. Co ma do zaoferowania "baby 911"?
28.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po ostatnim wycieku pierwszego zdjęcia przedstawiającego nowego Caymana pozbawionego kamuflażu nie musieliśmy długo czekać na ujawnienie oficjalnych fotografii pochodzących od Porsche. Co ma do zaoferowania "baby 911"?
Lada moment na targach motoryzacyjnych w Los Angeles nastąpi oficjalna premiera auta, jednak w sieci dostępne są już zdjęcia nowego Caymana. Trudno uniknąć porównań do Boxstera, ponieważ pojazdy są bliźniakami różniącymi się jedynie typem nadwozia. Uderzająco podobne są przednie i tylne światła, które swoją drogą czynią z Caymana piekielnie atrakcyjne auto.
Na zdjęciach przedstawiono dwie wersje, biała to Cayman, a żółta - Cayman S. W tej konfiguracji można je odróżnić po wlotach powietrza z przodu, jednak to może okazać się wyłącznie kwestią personalizacji auta. Inaczej jest w przypadku układu wydechowego. Wersja S ma dwie okrągłe końcówki, a standardowy Cayman jedną.
W zależności od specyfikacji oraz wybranego wyposażenia dodatkowego nowy Cayman może być lżejszy od poprzednika o maksymalnie 30 kg. To w połączeniu z zastosowaniem nowocześniejszych jednostek napędowych pozwoliło zmniejszyć spalanie auta o 15% przy jednoczesnej poprawie osiągów.
Podstawowy model napędzany jest sześciocylindrowym bokserem o pojemności 2,7 l rozwijającym 275 KM. To pozwala autu na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 5,4 s oraz rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 266 km/h, przy jednoczesnym spalaniu oscylującym w granicach 7,7-8,2 l na 100 km. Na spalanie wpływ ma wybór skrzyni biegów - poza sześciobiegowym manualem Cayman dostępny będzie także z przekładnią PDK o siedmiu przełożeniach.
Cayman S jest sporo szybszy od poprzednika. Jednostka o pojemności 3,4 l generuje 325 KM, co zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 283 km/h. Spalanie waha się w przedziale od 8,0 do 8,8 l na 100 km.
Poza poprawą osiągów dwuosobowe coupé z Zuffenhausen dostało także kilka nowinek technicznych. Jedną z nich jest aktywny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Dostępny będzie także zestaw audio przygotowany we współpracy z firmą Burmester i system Entry & Drive z bezkluczykowym dostępem do pojazdu.
Do niemieckich salonów nowe Porsche Cayman oraz Cayman S trafią już na początku marca 2013 roku. Ceny rozpoczynają się od 51 385 euro za 275-konnego Caymana. Za 325-konnego Caymana S trzeba będzie zapłacić od 64 118 euro, wliczając w to 19-procentowy podatek VAT obowiązujący u naszych zachodnich sąsiadów.
Źródło: Porsche