2011 trzecim rokiem panowania Škody na polskim rynku

Wczoraj mogliście przeczytać o nowości na polskim rynku – Kii Optimie. Artykuł wywołał burzliwą dyskusję na temat prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu przez koreańskiego sedana. Najnowsze statystyki pokazują, że bez wątpienia królową naszego rynku jest i długo nią pozostanie - Škoda. Jak radzą sobie inni producenci nad Wisłą?

Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS
Mariusz Zmysłowski

10.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wczoraj mogliście przeczytać o nowości na polskim rynku – Kii Optimie. Artykuł wywołał burzliwą dyskusję na temat prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu przez koreańskiego sedana. Najnowsze statystyki pokazują, że bez wątpienia królową naszego rynku jest i długo nią pozostanie - Škoda. Jak radzą sobie inni producenci nad Wisłą?

W minionym roku czeska marka jako jedyna spośród czołowej ósemki mogła się pochwalić wzrostem sprzedaży samochodów. Warto wspomnieć, że udało się to osiągnąć mimo 10-procentowego spadku całego rynku. W 2011 roku Škoda sprzedała w Polsce aż 37 977 aut. Pozwoliło to po raz trzeci z rzędu zająć jej pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych producentów w naszym kraju. Kolejny sukces jest taki, że Czesi od 33 miesięcy pozostają liderami miesięcznych zestawień sprzedaży samochodów osobowych.

Statystyki sprzedaży samochodów w Polsce - 2011
Statystyki sprzedaży samochodów w Polsce - 2011

Mimo wszystko może się wydawać, że przyrost liczby sprzedanych pojazdów Škody nie jest powalający. Wyniósł zaledwie 192 auta (0,51 proc.) więcej w stosunku do 2010 roku. Jeśli jednak wziąć pod uwagę, że zajmujący drugie miejsce Ford znalazł nabywców dla 4142 (-15,51 proc.) samochodów mniej niż rok wcześniej, okazuje się, że te 192 auta to większy sukces, niż można początkowo przypuszczać.

Największy spadek odnotował Fiat: sprzedał 8117 samochodów mniej niż w roku 2010. Zaskakująco dobrze poradził sobie Nissan. Przyrost sprzedaży u tego producenta wyniósł aż 20,24% dzięki poprawie wyniku o rekordowe 2460 egzemplarzy samochodów osobowych. Mimo tego japońska firma zajęła dopiero 10 miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek w Polsce.

W czołowej dziesiątce oprócz Nissana i Škody znalazł się jeszcze tylko jeden producent, który odnotował wzrost sprzedaży. Był to Hyundai z 15 985 sprzedanymi autami. To wynik lepszy o 908 egzemplarzy (6,02 proc.) w stosunku do 2010.

Najpopularniejszym nowym samochodem osobowym kupowanym w naszym kraju w 2011 roku była Škoda Octavia. Zdecydowało się na nią 18 514 osób. Kia, Hyundai i Nissan osiągnęły niższą sumaryczną sprzedaż swoich aut niż ten pojedynczy model czeskiego producenta. Średnia moc nabywanych Octavii wynosiła 105 KM. Klienci decydowali się zarówno na jednostki benzynowe, jak i diesle.

Dużą rolę w sprzedaży tego modelu odegrały również firmy, które wybierały to auto jako samochód flotowy. Znaczny wpływ na sukces Octavii mogła mieć też możliwość zamówienia dedykowanych instalacji LPG. W dobie rosnących cen oleju napędowego i benzyny nie jest zaskoczeniem, że tym rozwiązaniem zainteresowała się aż tak duża rzesza klientów. Ilu ich było? Škoda odnotowała wzrost sprzedaży samochodów zasilanych LPG o ponad 80%.

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: [http://autokult.pl/](http://Informacja prasowa)

Źródło artykułu:WP Autokult
FiatHyundaiKia
Komentarze (0)