2011 trzecim rokiem panowania Škody na polskim rynku
Wczoraj mogliście przeczytać o nowości na polskim rynku – Kii Optimie. Artykuł wywołał burzliwą dyskusję na temat prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu przez koreańskiego sedana. Najnowsze statystyki pokazują, że bez wątpienia królową naszego rynku jest i długo nią pozostanie - Škoda. Jak radzą sobie inni producenci nad Wisłą?
10.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wczoraj mogliście przeczytać o nowości na polskim rynku – Kii Optimie. Artykuł wywołał burzliwą dyskusję na temat prawdopodobieństwa odniesienia sukcesu przez koreańskiego sedana. Najnowsze statystyki pokazują, że bez wątpienia królową naszego rynku jest i długo nią pozostanie - Škoda. Jak radzą sobie inni producenci nad Wisłą?
W minionym roku czeska marka jako jedyna spośród czołowej ósemki mogła się pochwalić wzrostem sprzedaży samochodów. Warto wspomnieć, że udało się to osiągnąć mimo 10-procentowego spadku całego rynku. W 2011 roku Škoda sprzedała w Polsce aż 37 977 aut. Pozwoliło to po raz trzeci z rzędu zająć jej pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych producentów w naszym kraju. Kolejny sukces jest taki, że Czesi od 33 miesięcy pozostają liderami miesięcznych zestawień sprzedaży samochodów osobowych.
Mimo wszystko może się wydawać, że przyrost liczby sprzedanych pojazdów Škody nie jest powalający. Wyniósł zaledwie 192 auta (0,51 proc.) więcej w stosunku do 2010 roku. Jeśli jednak wziąć pod uwagę, że zajmujący drugie miejsce Ford znalazł nabywców dla 4142 (-15,51 proc.) samochodów mniej niż rok wcześniej, okazuje się, że te 192 auta to większy sukces, niż można początkowo przypuszczać.
Największy spadek odnotował Fiat: sprzedał 8117 samochodów mniej niż w roku 2010. Zaskakująco dobrze poradził sobie Nissan. Przyrost sprzedaży u tego producenta wyniósł aż 20,24% dzięki poprawie wyniku o rekordowe 2460 egzemplarzy samochodów osobowych. Mimo tego japońska firma zajęła dopiero 10 miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek w Polsce.
W czołowej dziesiątce oprócz Nissana i Škody znalazł się jeszcze tylko jeden producent, który odnotował wzrost sprzedaży. Był to Hyundai z 15 985 sprzedanymi autami. To wynik lepszy o 908 egzemplarzy (6,02 proc.) w stosunku do 2010.
Najpopularniejszym nowym samochodem osobowym kupowanym w naszym kraju w 2011 roku była Škoda Octavia. Zdecydowało się na nią 18 514 osób. Kia, Hyundai i Nissan osiągnęły niższą sumaryczną sprzedaż swoich aut niż ten pojedynczy model czeskiego producenta. Średnia moc nabywanych Octavii wynosiła 105 KM. Klienci decydowali się zarówno na jednostki benzynowe, jak i diesle.
Dużą rolę w sprzedaży tego modelu odegrały również firmy, które wybierały to auto jako samochód flotowy. Znaczny wpływ na sukces Octavii mogła mieć też możliwość zamówienia dedykowanych instalacji LPG. W dobie rosnących cen oleju napędowego i benzyny nie jest zaskoczeniem, że tym rozwiązaniem zainteresowała się aż tak duża rzesza klientów. Ilu ich było? Škoda odnotowała wzrost sprzedaży samochodów zasilanych LPG o ponad 80%.
Odwiedź forum Autokult.pl:
Źródło: [http://autokult.pl/](http://Informacja prasowa)