1985 Nissan MID4 [zapomniane koncepty]
W 1985 roku Nissan zaprezentował na salonie samochodowym we Frankfurcie koncepcyjny samochód sportowy, który był eksperymentem stylistycznym i mechanicznym. Wiele rozwiązań z prototypu wykorzystano później w przyszłych modelach marki.
02.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 1985 roku Nissan zaprezentował na salonie samochodowym we Frankfurcie koncepcyjny samochód sportowy, który był eksperymentem stylistycznym i mechanicznym. Wiele rozwiązań z prototypu wykorzystano później w przyszłych modelach marki.
Nissan MID4 to rasowy samochód sportowy z dwuosobową kabiną i silnikiem umieszczonym centralnie z lekkim przesunięciem ku tyłowi. Stylistyka samochodu nie była szokująca - bardzo harmonijna i przyziemna. Pojazd w niezmienionej formie bez problemu mógłby wejść do produkcji seryjnej w tamtym okresie.
Samochód został wyposażony w zmodyfikowany silnik VG30 z Nissana 300ZX (Z31). Była to 3,0-litrowa jednostka benzynowa w układzie V6, która generowała około 230 KM i 268 Nm momentu obrotowego. Silnik ten miał oznaczenie VG30DE i zastosowano go w Nissanie 300ZX (w Z31 w wersji 300ZR, a następnie w modelu Z32) oraz w innych modelach japońskiego producenta.
Samochód wyposażono także w nowatorski napęd na wszystkie 4 koła, w którym 33% mocy silnika było przekazywane na oś przednią, a pozostałe 67% na oś tylną. Był to początek nissanowskiego napędu na 4 koła ATTESA, który marka rozwija i stosuje do dziś.
Z pozostałych nowinek technicznych warto wspomnieć także o 4 kołach skrętnych, które miały rzecz jasna poprawiać właściwości jezdne w ciasnych zakrętach. Był to początek innego systemu Nissana o nazwie HICAS, który także przyjął się w niektórych przyszłych modelach japońskiego producenta.
Dwa lata po zaprezentowaniu konceptu MID4 Nissan zaprezentował bardziej zaawansowany stylistycznie i technicznie prototyp o nazwie MID4 Type II.
走る日産MID4その1
Źródło: Zhome • Car Styling