Znamy ceny i specyfikacje nowej Hondy Civic X 5D
Poznaliśmy cennik i specyfikację nowej Hondy Civic, która niebawem wypchnie z salonów obecną, dziewiątą generację tego kultowego kompaktu. 69 900 zł to najniższa kwotą jaką zapłacicie za bazowego Civica 1.0 Turbo.
20.01.2017 | aktual.: 20.10.2022 20:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Honda Civic dziesiątej już generacji debiutuje w salonach w wersji 5-drzwiowej, z dwoma silnikami do wyboru. Oba benzynowe, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Mniejszy 1.0 T i-VTEC rozwija moc 129 KM, czyli o 29 KM więcej niż 1.4 i-VTEC w poprzedniej generacji. Większy i mocniejszy motor to 1.5 T i-VTEC, który oferuje 182 KM i 240 Nm. Jest to więc jednostka odpowiadająca znanym, popularnym motorom konkurencji. Parametry są bardzo podobne do mocniejszego wariantu 1.5 EcoBoost Forda i znacznie przewyższają 142-konny silnik 1.8 i-VTEC w Civicu IX.
Za Civica X z silnikiem 1.5 zapłacimy 97 500. Przygotowano również automatyczną skrzynię CVT dla obu jednostek, kosztującą 5000 zł. Auto występuje w siedmiu różnych specyfikacjach wyposażenia: S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus i Prestige. Cztery pierwsze są przewidziane dla mniejszego silnika, natomiast od Sport w górę dla większego.
Dlatego też różnica w cenie wersji bazowej pomiędzy 1.0 a 1.5 to aż 27 600 zł. Jeżeli porównamy najbogatszą wersję 1.0 z podstawową 1.5, wówczas różnica wynosi ledwie 400 zł. Warto przy tym zaznaczyć, że odmiana Executive ma bogatsze wyposażenie niż Sport.
Samochody w wersji Sport i wyższej są natomiast wyposażone w większe tarcze hamulcowe z przodu. Odmiany Executive, Sport Plus i Prestige mają też system adaptacyjnego tłumienia amortyzatorów.
Dokładne cenniki i dane techniczne znajdziecie w plikach poniżej:
Obecnie w salonach można jeszcze kupować IX generację Hondy Civic. Cena podstawowa to 62 400 zł za odmianę 1.4 i-VTEC, natomiast motor 1.8 i-VTEC kosztuje od 67 800 zł. Jest to z jednej strony ostatni dzwonek na zakup wolnossącej, kompaktowej Hondy, a z drugiej na zakup diesla. Auto zasilane olejem napędowym wyceniono na 78 700 zł. Najpewniej do oferty japońskiego producenta trafi wersja wysokoprężna, ale na razie jej nie ma. Nie wiadomo kiedy będzie.