Znamy ceny Alfy Romeo Giulii GTA i GTAm. Potrzebujemy nowego słowa, bo "drogo" nie oddaje dobrze tych kwot

Są samochody tanie. Są te, które określamy mianem wartych swojej ceny. Są też takie, które po prostu są za drogie. I są też Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm, których ceny są tak wysokie, że taniej jest kupić Audi RS5 i Mercedesa-AMG C 63 S. I nie, brak "lub" to nie jest przypadek.

Auto, na które czekało wielu alfistów. Ale raczej nie wielu je zobaczy - cena i ograniczona liczba sztuk mocno to utrudnią
Auto, na które czekało wielu alfistów. Ale raczej nie wielu je zobaczy - cena i ograniczona liczba sztuk mocno to utrudnią
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Alfa Romeo
Michał Zieliński

02.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeżeli stoisz, to usiądź. Albo się połóż, bo cena lżejszej, szybszej i mocniejszej odmiany Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio może dosłownie zwalić z nóg. Ta tańsza z dwóch, czyli zwykłe GTA, kosztuje przynajmniej 176 500 euro (ok. 815 tys. zł). O blisko 5 tys. euro więcej będzie trzeba zapłacić za ostrzejszą i jeszcze lżejszą wersję GTAm.

Od razu chce się tutaj porównać te kwoty do niemieckich konkurentów: Audi RS 5 i Mercedesa-AMG C 63 S – na nowe BMW M3 ciągle czekamy. Okazuje się, że włoski sedan jest droższy od każdego z nich ponad dwukrotnie. Alfisti zauważą jednak, że Giulia GTA jest ostrzejszym i szybszym modelem, a wspomniane wozy rywalizują raczej ze "zwyczajną" Giulią Quadrifoglio. Sprawdźmy więc, co dostajemy, dopłacając do GTA.

Wersje Alfy Romeo Giulii GTA:

  • Giulia GTA, która pod maską ma 2,9-litrowe V6 generujące tu 540 KM. Auto rozpędza się do setki w 3,6 sekundy. Dzięki karbonowym elementom (np. maska i dach) udało się obniżyć masę o 100 kg. Mamy też przeprojektowane zawieszenie, większy rozstaw kół, aktywne dokładki przedniego zderzaka i 20-calowe felgi. Całość wieńczy wydech z logo Akrapoviča zakończony wielką końcówką, która została umieszczona centralnie;
  • Giulia GTAm, czyli nastawiona na wrażenia z jazdy na torze. Oferuje to samo co GTA, ale ma lekkie fotele kubełkowe, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt, klatkę bezpieczeństwa oraz boczne i tylne szyby z poliwęglanu.

Warto tu dodać, że poza autem dostaniemy też pokrowiec na samochód, kask oraz kombinezon Alpinestars. Nie zmienia to faktu, że cena wozu i tak jest absurdalnie wysoka. Ze znalezieniem chętnych jednak nie powinno być problemów. Alfa Romeo zapowiedziało, że powstanie tylko po 500 egzemplarzy Giulii GTA i GTAm. A to oznacza, że dla wielu będzie to po prostu inwestycja z bardzo dużym wkładem własnym.

Komentarze (14)