Znajdź 5 różnic. Mercedes-AMG GT 4 Door Coupe przeszedł bardzo dyskretny lifting

Mercedes-AMG GT 4 Door Coupe - za tą niesamowicie długą nazwą kryje się jeden z najbardziej spektakularnych modeli w gamie niemieckiego producenta. Auto zostało właśnie odświeżone, ale nietrudno odnieść wrażenie, że lifting to raczej "sztuka dla sztuki", bo różnic jest jak na lekarstwo.

Zmiany wizualne są naprawdę skromne.
Zmiany wizualne są naprawdę skromne.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński

15.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lepsze jest wrogiem dobrego - najwyraźniej z takiego założenia wyszli styliści i inżynierowie AMG podczas przeprowadzania liftingu swojego sportowego, 4-drzwiowego coupe. Zmiany to głównie kosmetyka, choć trzeba przyznać, że obejmują zarówno stronę wizualną, jak i techniczną. Szczególnie zawiedzeni będą ci, którzy liczyli, że wraz z liftingiem zadebiutuje topowe wydanie E-Performance. To zapowiadana od dawna, ekstremalna wersja o mocy ponad 800 KM. Liczymy, że jej czas w końcu nadejdzie, choć z pewnością jeszcze nie teraz.

Klienci wciąż muszą zadowolić się 4-litrowym V8 w odmianie 63 oraz słabszymi 43 oraz 53 opartymi na hybrydowej 3-litrowej, sześciocylindrówce. Dla tych wariantów Mercedes przygotował pakiet pozwalający udawać, że pod maską drzemie coś większego. Mowa o akcesoryjnym zderzaku i atrapie chłodnicy dotychczas zarezerwowanych wyłącznie dla wersji V8. Teraz identyczny zestaw zamówicie również do słabszych odmian.

Nowości wizualnych jest jednak więcej - wśród nich oczywiście nowe wzory felg i lakiery nadwozia, w tym piękny Rubellite Red, który w egzemplarzu pokazowym stanowi kompozycję z szaro-czarnym wnętrzem wykończonym drewnem. Jeśli chodzi o samą kabinę, największą nowość stanowi kierownica z podwójnymi ramionami oraz zaktualizowane multimedia MBUX.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe (2021)
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe (2021)© mat. prasowe / Daimler

Delikatne zmiany wprowadzono też w zawieszeniu AMG Ride Control+ o zmiennej sile tłumienia. Dzięki nowym, bardziej precyzyjnym zaworom możliwe będzie jeszcze lepsze dopasowanie pracy podwozia do stanu nawierzchni i aktualnych warunków.

Aby się o tym przekonać, musimy jeszcze trochę poczekać. Mercedes póki co nie pochwalił się datą rynkowego debiutu, choć nietrudno przewidzieć, że odświeżony 4 Door trafi do salonów jeszcze w roku 2021.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/27]
Komentarze (0)