Zmienne fazy rozrządu - co to jest i jak to działa?
Czy ktoś z Was jest właścicielem Toyoty z silnikiem oznaczonym dodatkowym skrótem VVT-i? To zaskakujące, ale prawdopodobnie większość ludzi nie wie, co ten skrót oznacza. Po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieli już wątpliwości.
10.08.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czy ktoś z Was jest właścicielem Toyoty z silnikiem oznaczonym dodatkowym skrótem VVT-i? To zaskakujące, ale prawdopodobnie większość ludzi nie wie, co ten skrót oznacza. Po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieli już wątpliwości.
VVT-i, czyli Variable Valve Timing with inteligence to inteligentny system zmiennych faz rozrządu. W przypadku Hondy mówimy o skrócie i-VTEC.
Są to systemy, które kontrolują moment otwarcia zaworów w zależności od obrotów silnika i stopnia otwarcia przepustnicy. Dzięki temu rozwiązaniu większy moment obrotowy dostępny jest przy niższych obrotach, a silniki lepiej reagują na wciśnięcie pedału gazu.
Kolejny prosty film, niestety tego nie stworzyli genialni mechanicy Chevroleta.
Źródło: autoblog.com