Ziomek na nowej feldze – Ac Schnitzer Cooper S Countryman (2011)
Mini produkuje coraz więcej modeli, a jednym z najnowszych jest wersja Countryman. To lekko podniesione, mierzące nieco ponad 4 metry małe kombi, które wygląda całkiem sympatycznie. Mimo że to nowy model, to już Ac Schnitzer zabiera się za jego tuning.
29.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mini Countryman[sup]1)[/sup] dostępne jest w kilku wersjach silnikowych, z czego trzy to odmiany benzynowe, a dwie zasilane olejem napędowym. Każdy silnik ma objętość 1,6 l. Najsłabszy jest „diesel” sprzedawany jako One D o mocy 90 KM. Ten sam silnik w Cooperze D jest mocniejszy o 21 KM. Wśród jednostek benzynowych najmniej mocy ma 98-konne One, a najwięcej 184-konny Cooper S.
Oprócz One D we wszystkich Countrymanach jest wybór między skrzynią ręczną i automatyczną, a wersje Cooper, Cooper S i Cooper D są dostępne z napędem na wszystkie koła. Każdy więc zainteresowany „Krajanem” powinien znaleźć coś dla siebie.
Ac Schnitzer właśnie otwiera program tuningowy do tego samochodu. Na razie oferta ogranicza się do modyfikacji wizualnych – chodzi tutaj o dodatki do wnętrza i inne felgi. Na silniki przyjdzie pora później.
W kabinie zastosowanie znalazły aluminiowe nakładki na pedały z logo tunera oraz inna dźwignia zmiany biegów, która wyświetla informację o załączonym biegu. Dodatek tak przyjemny dla oka, jak niepraktyczny.
Zamiast fabrycznych felg o rozmiarze 16” i 17” (w zależności od wersji) do wyboru są koła w czterech wzorach. Felgi mają średnicę 18” i 19” oraz szerokość 8,5”. Na wszystkie zakładane są opony o szerokości 225 mm i profilu 45 (18”) lub 40 (19”).
Na kolejne zmiany, w tym ulepszenia silników, trzeba poczekać. Na zdjęciach Mini Cooper S Countryman.
Źródło: autoblog