Zielony tuning – Ac Schnitzer ACS Z4 99d (2011)

Obok ACS 5 5.5i Sport S Ac Schnitzer pokaże w Genewie stuningowany samochód nastawiony jednocześnie na dobre osiągi i ekologię. Będzie nim BMW Z4 z silnikiem o zapłonie samoczynnym.

Zielony tuning – Ac Schnitzer ACS Z4 99d (2011)
Olgierd Lachowski

28.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW nie sprzedaje swojego roadstera z silnikiem diesla, za to dostępne są trzy jednostki napędowe w czterech konfiguracjach. W związku z tym trzeba było znaleźć dawcę. Takim właśnie samochodem było BMW 320d.

Obraz

Adaptowany z niego motor (o objętości 2,0 l) ma cztery ustawione w rzędzie cylindry. Silnik jest wspomagany turbosprężarką. W zależności od wersji N47D20 (to kod silnika) wytwarza moc od 116 do 204 KM. Tuner „przeszczepił” serce z modelu 320d Efficient Dynamics, w którym biło ono z mocą 163 KM przy 3250-4200 obr./min.

Ac Schnitzer dokonał kilku ulepszeń, po których moc wzrosła do 190 KM, a maksymalny moment obrotowy z 380 do 460 Nm. W BMW 320d emisja CO2 wynosi 109 g/km, natomiast w aucie Schnitzera udało się ją zredukować do 99 g/km.

Niemiecka firma tuningowa podaje, że odchudziła swój wóz aż o 230 kg, co jest wynikiem naprawdę świetnym bez względu na to, ile samochód ważył na początku. Dzięki mniejszej masie i większej mocy silnika ACS Z4 99d do 100 km/h rozpędza się w 6,90 s i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Dane te są niewiele gorsze niż w przypadku seryjnego Z4 sDrive23i (moc 204 KM), które do setki przyspiesza w 6,60 s i rozpędza się do 242 km/h.

Natomiast pod względem emisji CO2 różnica wynosi 100 g/km. Z4 sDrive23i w cyklu kombinowanym zużywa 8,5 l paliwa na 100 km, a 99d – tylko 3,8 l/100 km.

Obraz

Wygląd Schnitzera niewiele różni się od auta seryjnego. Tuner dodał wyloty powietrza w pokrywie silnika, zmienił koła i okleił nadwozie. Największą wadą auta jest jego cena. Nabywca musiałby wyłożyć około 149 tys. euro, czyli prawie 3 razy więcej (!) niż za seryjne sDrive35is.

Póki co mamy tylko tyle danych, a więcej będzie można dowiedzieć się o samochodzie podczas oficjalnej prezentacji.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Objętość skokowa: 1995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 190 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 95,24 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 460 Nm
  • Typ napędu: Na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Długość: 4239 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Rozstaw osi: 2496 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)