Zautomatyzowana jazda w kolumnie w nowym projekcie Volvo [wideo]
Kilka dni temu pisaliśmy o systemie automatycznego pilota ConnectedDrive Connect opracowanym przez BMW. Dzisiaj prezentujemy kolejne ciekawe rozwiązanie stworzone na potrzeby europejskiego projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment).
27.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kilka dni temu pisaliśmy o systemie automatycznego pilota ConnectedDrive Connect opracowanym przez BMW. Dzisiaj prezentujemy kolejne ciekawe rozwiązanie stworzone na potrzeby europejskiego projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment).
Pomysł Volvo jest nieco mniej skomplikowany niż BMW. Polega on na automatycznym dostosowaniu kilku pojazdów do poruszania się w zwartej kolumnie, co ma czynić ruch drogowy bezpieczniejszym, bardziej przewidywalnym i mniej męczącym dla kierowców. Samochody mają same podążać jeden za drugim z ustaloną prędkością i odstępem, wykonując przy tym takie same manewry jak prowadzony przez kierowcę pierwszy pojazd.
System miałby zostać wdrożony do wybranych samochodów w ciągu najbliższych 10 lat.