Zaślepka w zderzaku. Każdy kierowca musi wiedzieć, co skrywa
W każdym aucie znajdziemy zaślepki na zderzaku, choć większość kierowców wolałaby, aby użycie ukrytego pod nią elementu nie było potrzebne – chyba że znajdziemy się w sytuacji, gdzie konieczna będzie nasza pomoc.
29.03.2024 10:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zarówno na przednim, jak i tylnym zderzaku nasz samochód powinien mieć zaślepki, które mogą mieć kształt okrągły lub kwadratowy, w zależności od typu pojazdu. Za nimi znajduje się gwint, do którego przykręca się hak holowniczy dostarczany w standardowym zestawie narzędzi samochodowych. Umożliwia to bezpieczne i poprawne zamocowanie liny holowniczej lub liny do ściągnięcia auta na platformę transportową lawety.
Aby uzyskać dostęp do gwintu, wystarczy użyć płaskiego wkrętaka lub końcówki klucza samochodowego, aby delikatnie podważyć i wyjąć zaślepkę. Zwykle jest ona zabezpieczona plastikowym zaczepem, dzięki czemu po jej otwarciu nie zostanie zgubiona. Po wyjęciu zaślepki, należy przykręcić hak, dokładnie go zabezpieczając.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Długość haków holowniczych może się różnić, co jest związane z konstrukcją poszczególnych modeli samochodów i miejscem, w które zamontowano gwint – zazwyczaj jest to belka. W niektórych przypadkach producenci samochodów decydują się na stałe zintegrowanie haka z belką, eliminując potrzebę stosowania zaślepki i oddzielnego gwintu, co sprawia, że hak jest od razu widoczny.
Dla entuzjastów motoryzacji te informacje mogą wydawać się podstawowe, jednak dla osób, które postrzegają samochód głównie jako środek transportu, nie zawsze są one oczywiste. Mimo że informacje dotyczące montażu haka holowniczego można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu, lepiej znać te informacje z góry, aby w razie potrzeby nie tracić czasu na przeszukiwanie "książki" pojazdu.