Autostrada A4 może podrożeć. Jest wniosek o zmianę cennika

Przejazd autostradą A4 z Katowic do Krakowa już niebawem może kosztować więcej. Spółka Stalexport Autostrada Małopolska zarządzająca tą drogą złożyła do GDDKiA wniosek o zgodę na podniesienie opłat. Nowe stawki mają dotyczyć kierowców aut kat. 1, czyli osobówek i dostawczaków.

Już niebawem na bramkach autostrady A4 możemy zapłacić więcej.
Już niebawem na bramkach autostrady A4 możemy zapłacić więcej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

31.07.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polskie autostrady należą do jednych z najdroższych w Europie. Nie przeszkadza to jednak w dalszym podnoszeniu opłat za ich użytkowanie. Takie plany ma spółka zarządzająca autostradą A4, która chce, by kierowcy jeżdżący pomiędzy Krakowem a Katowicami płacili 12 zamiast dotychczasowych 10 złotych na każdej bramce. Oznacza to, że cały przejazd będzie kosztował 24 zamiast dotychczasowych 20 zł.

Różnica wydaje się z pozoru niewielka, ale warto zwrócić uwagę, że to aż 20 proc. dotychczasowej ceny. Nowa opłata miałaby dotyczyć kierowców samochodów osobowych i dostawczych. Ciężarówki natomiast nadal będą mogły pokonać każdy z odcinków za niezmienioną kwotę 20 zł lub 35 zł.

Co ciekawe, wzrosnąć mają również opłaty dla osób korzystających z płatności automatycznych. Mowa o aplikacji A4Go i urządzeniach pobierających opłatę na podstawie odczytu tablicy rejestracyjnej. Planowana podwyżka wynosi złotówkę - z 7 na 8 zł.

Przedstawiciele Stalexport Autostrada Małopolska nie wyjaśnili, dlaczego żądają wyższych stawek. Nietrudno jednak domyślić się, że może mieć to związek z pandemią koronawirusa. Ruch na autostradzie A4 powoli wraca do normy, choć nadal jest o około 9 proc. niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W poprzednich miesiącach było jednak zauważalnie gorzej, co znacząco wpłynęło na przychody spółki. Podwyżka z pewnością przyczyni się do poprawy sytuacji finansowej zarządcy. Oczywiście pod warunkiem, że GDDKiA przychyli się do wniosku. Jeśli tak się stanie, niewykluczone, że w ślad za Stalexportem pójdą inne firmy obsługujące polskie autostrady.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)