Tunel Kaczyńskiego będzie zamknięty. Jest ważny powód

Niebawem minie rok eksploatacji Tunelu im. Marii i Lecha Kaczyńskich w przebiegu Zakopianki. Obiekt wymaga przeglądu, co oznacza konieczność zamknięcia obydwu nitek przejazdu pod Luboniem. Kierowcy pojadą objazdami.

Tunel w przebiegu zakopianki
Tunel w przebiegu zakopianki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA, Krzysztof Nalewajko
Tomasz Budzik

20.10.2023 | aktual.: 20.10.2023 16:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oddanie do użytku tunelu na Zakopiance ułatwiło życie kierowcom wybierającym się w Tatry. Wygodna przeprawa pod górskim masywem dysponuje dwiema nitkami z dwoma pasami ruchu w każdej z nich, a ograniczenie prędkości do 100 km/h nie spowalnia ruchu, który w sezonie jest przecież niebagatelny. Jednocześnie tunel jest skomplikowanym obiektem architektonicznym i technicznym. Dlatego potrzebuje przeglądu.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, prace rozpoczną się w nocy z poniedziałku na wtorek (23/24 października) w nitce prowadzącej w kierunku Krakowa. Od godz. 22 do 6 rano ruch będzie odbywał się tylko jednym pasem, a prędkość zostanie ograniczona do 70 km/h.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W nocy z wtorku na środę (24/25 października) tunel zostanie całkowicie zamknięty o godz. 22 i ponownie otwarty o 6 rano. Będzie dotyczyło to obydwu nitek. Obowiązywać będą objazdy drogą wojewódzką nr 968 (węzeł Lubień – Mszana Dolna) i drogą krajową nr 28 (Mszana Dolna – węzeł Skomielna Biała).

Monitoring tunelu w przebiegu zakopianki
Monitoring tunelu w przebiegu zakopianki© Materiały prasowe | GDDKiA, Krzysztof Nalewajko

W ostatnią noc przeglądu – ze środy na czwartek (25/26 października) prace będą kontynuowane w nitce prowadzącej w kierunku Rabki i Zakopanego. Ruch będzie odbywał się jednym pasem, a kierowców będzie obowiązywało ograniczenie do 70 km/h.

Jak informuje GDDKiA, w czasie prac konserwacyjnych sprawdzane będzie działanie wszystkich urządzeń zastosowanych w tunelu. A znajduje się ich tam całkiem sporo – 240 czujników dymu, 100 wentylatorów, prawie 3200 źródeł światła i 170 kamer. Tylko ich bezbłędne działanie zapewnia bezpieczeństwo kierowcom i podróżnym.

Komentarze (113)