Zamieszanie – Auto Avio Construzioni 159 1750 TBi (2011)
Oto drugi egzemplarz Alfy 159 przygotowany przez przedsiębiorstwo AAC. Podkręcony wóz wzbudza ciekawość nie tylko przeróbkami, ale także tym, z której firmy pochodzi. Wokół praw do niej jest spore zamieszanie.
26.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oto drugi egzemplarz Alfy 159 przygotowany przez przedsiębiorstwo AAC. Podkręcony wóz wzbudza ciekawość nie tylko przeróbkami, ale także tym, z której firmy pochodzi. Wokół praw do niej jest spore zamieszanie.
Pierwsze auto powstało mniej więcej pół roku temu. Ta dwukolorowa Alfa Romeo jest wyposażona w 240-konny, ustawiony z przodu w poprzek silnik o czterech cylindrach. Jednostka napędowa ma niewielką objętość skokową wynoszącą zaledwie 1,7 l, ale pomaga jej turbosprężarka.
Taki zestaw normalnie wytwarza 200 KM mocy maksymalnej i 320 Nm momentu obrotowego, jednak po modyfikacjach centralnej jednostki sterującej dokonanych przez firmę Auto Avio Construzioni udało się osiągnąć dodatkowe 40 KM i 50 Nm.
Oprócz informacji o zmianach w silniku jedyną informacją jest to, że nadwozie pomalowano w dwóch kolorach (co zresztą widać na fotografiach). O innych poprawkach tuner nic nie mówi.
Więcej interesujących rzeczy, niż o samochodzie, można napisać o samej firmie. W 2004 roku Laurent Muller nabył prawa do Auto Avio Construzioni, a cztery lata później ogłosił, że ma zamiar zbudować supersportowy samochód z silnikiem V12 bazujący na Ferrari 430 Scuderia. Niedługo po ogłoszeniu planów Muller został pozwany do sądu przez Ferrari, które uważa, że to do włoskiej marki należą prawa do AAC, ponieważ założycielem Auto Avio Construzioni był Enzo Ferrari.
Sprawa jest w toku, rozstrzygnięcia mają być w marcu przyszłego roku, a superwozu jak nie było, tak nie ma.
Dane techniczne
- Typ: R4, Fiat 939 B 1000
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1742 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 240 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,77 KM/l (seryjny – 114,81 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 292 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1430 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,95 kg/KM (seryjny – 7,15 kg/KM)
- Długość: 4660 mm
- Szerokość: 1828 mm
- Rozstaw osi: 2700 mmblock position=\inside6713/block
Źródło: carscoop