„Załóż odblask” – nowa kampania skierowana do motocyklistów
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ruszył z kampanią „Załóż odblask” skierowaną do kierowców motocykli oraz motorowerów. Celem działań organizatorów jest zwrócenie uwagi prowadzącym jednoślady na to, że poprawiając swoją widoczność, mogą poprawić swoje bezpieczeństwo.
10.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mówiąc o idei kampanii, jej organizatorzy powołują się na ustalenie Zgromadzenia Narodów Zjednoczonych dotyczące tego, że lata 2011-2020 będą tzw. dekadą działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jej celem ma być zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków kierowców poprzez prowadzenie działań na skalę najpierw regionalną, potem krajową, a finalnie globalną.
W związku z tym ruszyła kampania "Załóż odblask". Jej ambasadorami zostali dziennikarze telewizyjni: Agnieszka Szulim oraz Paweł Płuska. Przekonują oni, że motocyklista ubrany w kombinezon w odcieniach czerni i szarości zlewa się asfaltem, przez co nie jest dostatecznie widoczny w lusterkach kierowców samochodów. Powstało również krótkie wideo, w którym Szulim i Płuska zachęcają do noszenia odblasków:
Moto2014 - zapowiedź kampanii
W ramach kampanii odbędą się pikniki promujące bezpieczeństwo wśród motocyklistów. Pierwszy z nich odbędzie się 26 kwietnia w Parku Bródnowskim. Zaplanowano pokazy kaskaderskie, naukę pierwszej pomocy, będą też punkty honorowego oddawania krwi.
ZDM uruchomił specjalną stronę internetową poświęconą prowadzonym działaniom. Można na niej uzyskać szczegółowe informacje o kampanii - Moto2014.
Idea kampanii wydaje się słuszna i pozostaje mieć nadzieję, że dotrze ona do wielu motocyklistów, którzy jeszcze odblasków nie mają.