Z linii produkcyjnej zjechały pierwsze Saaby od upadku firmy
Niedawno pisaliśmy, że trwa przygotowanie produkcji Saabów w fabryce w Trollhättan. Spółka NEVS nie próżnuje i już teraz może pochwalić się pierwszymi wyprodukowanymi egzemplarzami modeli 9-3. Nie są to jednak zwykłe produkcyjne auta.
18.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno pisaliśmy, że trwa przygotowanie produkcji Saabów w fabryce w Trollhättan. Spółka NEVS nie próżnuje i już teraz może pochwalić się pierwszymi wyprodukowanymi egzemplarzami modeli 9-3. Nie są to jednak zwykłe produkcyjne auta.
Wyprodukowane teraz 9-3 to wciąż stare wersje. Facelifting zostanie przeprowadzony później. Na razie konieczne było wyprodukowanie kilku testowych egzemplarzy. Pozwalają one na kalibrację urządzeń i przeprowadzenie testów linii technologicznej. Są to samochody przedprodukcyjne, więc żaden z nich nie trafi na rynek. Auta, które zjechały z linii, mają jednak pewne nowe rozwiązania w stosunku do 9-3 sprzed upadku Saaba. Wszystkie są zaszyte w mechanice.
Zjazd pierwszego auta z linii produkcyjnej uruchomionej dzięki wysiłkom nowego właściciela Saaba, firmy National Electric Vehicles Sweden, odbył się w obecności członków szwedzkiego rządu oraz fanklubów marki. Wszyscy podczas przemówień chwalili starania NEVS-a, dzięki którym najprawdopodobniej uda się przywrócić do życia szwedzkiego producenta.
Wraz ze zmianą właściciela wprowadzono modyfikacje w numerach nadwozi. Do tej pory auta produkowane w Trollhättan oznaczane były jako YS3. Teraz będzie to YTN, co oznacza: Szwecja, Trollhättan, National Electric Vehicles Sweden.
Źródło: Saabsunited.com