Poradniki i mechanikaWypadki Peugeotów 908 [technika wyścigowa odc. 29]

Wypadki Peugeotów 908 [technika wyścigowa odc. 29]

Pod koniec marca FIA poinformowała, że zbada przyczyny wypadku nowego Peugeota 908 z lutego tego roku. To nie pierwszy taki wypadek bolidów francuskiej firmy.

Wypadki Peugeotów 908 [technika wyścigowa odc. 29]
Olgierd Lachowski

07.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot 908 HDi FAP fot.2
Peugeot 908 HDi FAP fot.2

„W lutym podczas testów nowego Peugeota 908 Nicolas Minassian stracił panowanie nad bolidem, po czym auto uległo poważnemu wypadkowi, odrywając się od jezdni” – mniej więcej tak właśnie brzmi oficjalna informacja podana przez Peugeota. Nieoficjalnie mówi się jednak o innych powodach wypadków wozów z Francji.

Nie jest znana dokładna przyczyna wypadku, ale najmniej prawdopodobne jest, że miałby nią być błąd kierowcy. Eksperci FIA szukają przede wszystkim kłopotów w zawieszeniu i aerodynamice aut.

To nie pierwszy wypadek 908. W 2008 roku Marc Gené skasował swojego 908. Auto oderwało się od toru przy prędkości ok. 309 km/h i rozbiło. Hiszpan przyznał, że to było najpoważniejsze zdarzenie drogowe na torze, jakie miał. Przyczyną było uszkodzenie zawieszenia, jednak bolid nie powinien oderwać się od ziemi w taki sposób.

Większość z Was albo pamięta, albo przynajmniej słyszała o wypadku Mercedesa-Benza CLR podczas 24H Le Mans w 1999. Po tamtym zajściu FIA zmieniła wymogi (chodzi o kształty) dotyczące podłogi bolidów, a ostatnio dodała „rekinią płetwę”, która miała znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. Jak widać, nie do końca się to udaje, przynajmniej jeśli chodzi o Peugeota 908.

Le Mans 99' Mercedes CLR-GT1 Crash Live

Nissan R91CP Rollover

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: autosport

Komentarze (0)