Wschodni wiatr od zachodu – MR Car Design 3 MPS (2012)
Zwykle trudniące się ulepszaniem produktów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo MR Car Design tym razem, dla odmiany, podłubało w najmocniejszej wersji Mazdy3. Tuner dodał autu 50 KM.
01.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zwykle trudniące się ulepszaniem produktów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo MR Car Design tym razem, dla odmiany, podłubało w najmocniejszej wersji Mazdy3. Tuner dodał autu 50 KM.
Swój kompakt japońska firma sprzedaje w kilku wersjach silnikowych. Najmocniejszą z nich jest odmiana MPS, która na niektórych rynkach (na przykład w USA) nosi nazwę MazdSpeed3. Niezależnie od tego do napędu auto otrzymuje tę samą jednostkę napędową. To silnik oznaczony jako L3-VDT, który jest rozwinięciem wersji LE oraz DE. 2,3-litrowa jednostka napędowa o czterech cylindrach jako pomocnika ma turbosprężarkę. Taki układ sprawia, że kierowca Mazdy ma do dyspozycji 260 KM mocy przy 5500 obr./min. Przy tym maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i jest dostępny przy 3000 obr./min.
Auto jest oferowane z manualną skrzynią biegów i jeśli kierowca jest sprawny w swojej pracy, to Mazda odwdzięczy się czasem przyspieszenia do 100 km/h wynoszącym 6,10 s. Prędkość maksymalną producent ustalił na 250 km/h.
Nie wiadomo natomiast jakimi osiągami dysponuje przerobiony przez niemieckie MR Car Design auto. Prawdopodobnie są one nieco lepsze niż w wozie fabrycznym, a to dlatego że po wymianie centralnej jednostki sterującej motor zyskał 50 KM mocy. Oprócz modyfikacji elektroniki tuner proponuje montaż międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz sportowego wydechu, jednak w tym samochodzie nie zostały one użyte.
Wóz może mieć też w pełni regulowane sportowe zawieszenie KW, jednak chyba w tym egzemplarzu też nie ma tego zestawu. Są za to znane z innych modeli przygotowywanych przez MR Car Design koła z 19-calowymi felgami Oxigin.
Niemcy podali tylko koszt montażu nowego ECU (cena obejmuje też sam moduł), który wynosi 699 euro.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, L3-VDT
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2261 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 310 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,17 KM/l (seryjny – 114,99 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 280 mm
- Koła przednie: 19”
- Koła tylne: 19”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1460 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,71 kg/KM (seryjny – 5,62 kg/KM)
- Długość: 4505 mm
- Szerokość: 1770 mm
- Rozstaw osi: 2640 mm
Źródło: carscoop